Cilla – the make up artist

Onsdag var dagen när det stod  ledig dag i schemat. Varför då? Jo, för att jag och min vän Jill skulle på hudvårdsklass med Mary Kay. Jag fastnade för märket för lite mer än ett år sedan och eftersom jag alltid har haft lite av en problemhy och varit torr som en fnöske (och provat allt!) blev jag helt hooked när jag provade något som verkligen fungerade. Om man bortser från de hormonella utslag jag tidvis kan få på grund av PCO har min ny aldrig varit så fin som nu. Detta trots att jag närmar mig 30-strecket.

Jag använder i princip aldrig något annat än Mary Kay längre och därför känns det så oerhört roligt att jag efter ikväll också kan titulera mig hudvårdskonsult. Det är så klart inget jag blev så här på en kväll, men bollen är i rullning (eller säger man stenen?!) och jag ska på min första utbildning/konferens i Stockholm sista helgen i mars. Exakt vad det kommer att leda till får vi se. Spännande ska det bli!

20130227-223054.jpg

Cilla the make up artist

Ikväll fick Jill och jag grundligt gå igenom hudvård och prova olika produkter. Därefter fick vi också sminka oss och prova massa roligt smink. Jag älskar färger och leker gärna med skuggade ögon (kanske därför jag ofta kommer lite försent till jobbet varje dag 😉 ) Det är alltid lite roligt att lämna en hudvårdsklass eftersom man får sminka sig på olika sätt på varje öga. Man känner sig lite schizofren i sina olika sidor.  Jill körde en partylook i favoritfärgen blå och en mer sofistikerad brun look. Supersnygg!

20130227-223047.jpg

20130227-223005.jpg

20130227-223015.jpg

Det kändes skönt att bryta den här jobbveckan deluxe med lite ompyssling och socialt umgänge. I morgon börjar yogakursen efter jobbet och därefter väntar ännu en kväll med rättning. Än så länge känner jag mig helt i fas med planeringen och peppar med hur skönt det kommer att kännas på söndag efter att ha varit så här effektiv en hel vecka. Hur jobbigt det än känns kommer det att leda till minskad stress framöver. Bra så!

2 thoughts on “Cilla – the make up artist

  1. Grattis!! Mary Kay har bra grejer. Under min första föräldraledighet var jag också hudvårdskonsulent för MK .. Det var en jätterolig tid, vi hade så roligt vi tjejer och kul att åka ut och träffa folk på klasserna eftersom man var hemma hela dagarna!
    🙂

    • Tack! Ja, men verkligen bra grejer. Och vad roligt att du också har varit hudvårdskonsulent för MK – jag ska ju på mina första konf. nu i mars och det ska bli spännande att verkligen se vad det är för något 😉

Kommentera

