Crazy Thursday och den härliga känslan i magen

God morgon sötnosar.

Det är så härligt att vakna till ljusa mornar nu. Solen sipprar sig in genom persiennerna och tröttheten glöms bort lite när klockan ringer. Våren är på ingång och jag älskar det! Tänk så mycket ljuset gör för humöret, och hur många av oss liksom bara vänder genom att en årstid går från en annan. Vi vet ju att hösten och vintern och därmed den mörka tiden kommer, men ändå är det många som gnäller över mörkret. Så vips när solen kommer fram här framåt vårkanten upplever jag en helt annan inställning och mentalitet hos människor. Och jag, jag älskar glada och positiva människor!

Idag är det Crazy Thursday och för att fira har jag klätt mig i en av mina favoritklänningar och målat naglarna. Jag känner mig så himla fin idag! Jag vet inte om det är den här härliga känslan i magen som gör mig på så gott humör eller att jag bara har finfredagsfeeling redan idag. Crazy Thursay är trots allt lite av en favoritdag för mig. Och yogakursen börjar idag, det ska bli spännande!

När jag var i London med Emelie & Emelie i höstas inhandlade jag flertalet nagellack i  fina färger på Primark. Absolut budgetvariant och kanske inte de mest hållbara lacken jag har använt, men jag gillar att måla naglarna ofta och pimpa mig själv med färg. Till min blåa klänning passar den här färger superfint!

20130228-091915.jpg

Hur är det med er idag raringar? Kan ni inte berätta vilket humör ni är på och vad era planer för den här galna torsdagen är? Vi kan väl helt enkelt pigga upp varandra lite grann.

Kram på er!

6 thoughts on “Crazy Thursday och den härliga känslan i magen

  1. Men åh! Kan jag inte få dina bästa Londontips? Helst shoppingwise. Jag ska dit en väldigt snabb sväng snart men tänkte hinna med ett par timmar på stadens torg för lite shopping – vad får jag inte missa? Och är allt på Primark av lika dålig kvalla som jag läst?

    • Alltså Primark – kvalitén är så klart inte som en märkesvara men de saker jag köpte där är jag väldigt nöjd med (och jag köpte mycket!). Blusar och dylikt som man kanske ändå köper på HM, Cubus, Lindex och dylikt har i princip samma kvalitet skulle jag säga 🙂 så du måste gå dit och kolla läget iaf. Det finns mycket annat än kläder som är värt att shoppa. I övrigt är just den gatan som Primark ligger på en bra shoppinggata. Längre ner ligger Forever 21, Top Shop (stort!), Body Shop och andra trevliga kedjor. Missa inte Victoria’s Secret – om jag inte minns fel ligger den stora butiken på New Bond Street (eller om det var Bond Streeet). Dit tar man sig ganska lätt från Oxford Street om man har en karta. Och precis runt hörnet på Primark låg ett liten italienskt ställe som serverade den mest gudomliga maten. Ät där! Sist men inte minst, OM du har tid ska du gå till Breakfast Club. Man kan få köa för att komma in men boy vad mycket gott det verkar finnas där inne 🙂

  2. Ute är det grått men inne full fart!
    det har wstädats och donats och putsats på pass för ikväll är det step och core för första gången på läääääänge

    Livet leker rent allmänt MEN det hade varit bättre med målade naglar!

Kommentera

