Cilla goes Britt-Marie för en kväll

Den här fredagen har varit fylld med sysslor. Jobbet – ja det ska vi inte ens tala om. Quite busy! Efter jobb var det dags för veckohandling, gårdagens diskberg (som vi inte hann med igår när vi var hundvakt och kompisvakt 😉 ), tvättstuga och allmänt fix i rävlyan som inte fått mycket ompyssling och omtanke under den här minst sagt intensiva veckan. Musslan har bortamatch (han spelar innebandy, tro inget annat) och därför kan man säga att jag har firat finfredag som på den gamla goda tiden. Eller goda tiden är väl fel att säga – tiden när jag var singel, gick under namnet Britt-Marie och alltid städade och donade hemma på fredagarna eftersom jag inte hade bättre för mig. Fast då brukade jag dricka rödvin och nu kör jag med is- och citronvatten.

Nu har jag äntligen landat i soffan efter allt pysslande med veckans lite mer fria måltid. Ikväll innebär det för mig plockmat med en hel del ost och lite gotte till dessert. Det fungerar bra för mig att ha en dag/kväll i veckan när jag är lite mer liberal och grågeggig i mitt sätt att äta. Sex dagar när det mesta är rent, naturligt och näringsrikt och en dag när jag tillåter mig själv att äta något som är smaskigt men inte fullt så rent och naturligt. Med tiden har jag insett att det gotte jag plockar på mig i affären blir i allt mindre mängd. Jag tar några favoritbitar och nöjer mig med det. Ett stort framsteg för tjejen som alltid köpte megapåsar och kunde äta tills det rann ur öronen.

20130301-203329.jpg

En plocktallrik för en. Mycket gott att mumsa på!

20130301-203345.jpg

20130301-203337.jpg

Veckan treat i form av naturgotte. Några bitar och jag är nöjd!

I morgon ska jag ta rejäl sovmorgon innan jag laddar upp för veckans hiit-pass. Det är svettigt och jobbigt och jag får tvinga mig själv ur min comfort zone flera gånger om men känslan efteråt är oslagbar. För att riktigt kunna ge järnet kommer jag att visualisera hur jag sjunker ihop efter passet med stolthet i bröstet och sedan dansar ut från gymmet som en miljon svettiga kronor.

Kommentera

