Morgonfys blev morgonmys

Hej raringar.

Det var en tämligen trött tjej som slog upp ögonen runt nio i morse. Den där sovmorgonen var välbehövlig kan jag lova. Jobbveckan har satt sina spår. Indeed. Och jag kände verkligen inte för att börja morgonen med träning utan kände att det var dags för en sådan morgon när Musslan och jag äter frukost, myser och umgås. Träna kan jag göra ikväll när Mister har andra planer.

20130302-104433.jpg

Ska man morgonmysa tycker jag att man kan fixa till det lite extra så här på helgen. Därför bakade jag vanilj-och blåbärsscones och bakad havregröt med russin och kanel. Jag har inte gjort något av recepten tidigare men båda tåls att göras igen. Bäst gillade vi sconesen – ljuvligt goda! Den bakade havregröten känns kanske lite mer som en vardagsfrukost än helgfrukost men också himla mumsig. Båda recepten kommer från Tasty Health. Om ni inte redan läser hennes blogg måste ni göra det. Matporr.

20130302-111406.jpg

4 thoughts on “Morgonfys blev morgonmys

Kommentera

