Veckans Hiit-pass: Fuck Jante

Efter att fullständigt ha drabbat av baksjukan idag och tillbringat största delen i Musslans kök var det äntligen dags för hiit-passet. Det blev en del provsmakande under dagen och det gav förutsättningar till att energin var på topp. Hiit-passet är uppläggets mest konditionskrävande pass and boy vad jag får kämpa. Både med kroppen och med viljan. Fast jag känner att jag har utvecklats sedan första veckan och and I nailed it today! Jag skulle vilja påstå att jag avverkade uppläggets mest lyckade pass idag. Från början till slut. Fuck Jante, jag känner mig så bra!

Jag hade verkligen bra energi i kroppen och började med att springa 15 minuter innan jag satte igång med själva passet. Återigen kändes benen pigga och jag drabbas inte alls av den där känslan av att bli uttråkad som jag kände under hösten. Och det gör mig så glad! Coach Helena har avslöjat att det blir mer löpning i nästa upplägg och det känns så bra. Att ha tagit paus från löpningen var helt enkelt en bra idé och nu längtar jag mer och mer efter att börja pressa kroppen med intervaller och fartlekar. Luvluv.

20130302-203521.jpg

Före Hiit-passet. Glad och pigg!

20130302-203527.jpg

Post Hiit-passet. Genomsvettig precis överallt och fullständigt gladtrött!

20130302-203512.jpg

Heja mig! Fuck Jante, jag är så bra!

Nu har jag brutit ner mina muskler och ger dem ny energi i form av mat och vila. Den får kvällen och natten på sig att återhämta sig och i morgon väntar veckans sista pass: axlar, ben och core. Prima ballerna.

4 thoughts on “Veckans Hiit-pass: Fuck Jante

Kommentera

