Bra produktion i köket idag

Klockan är alltför mycket slagen och den här fröken behöver bädda ner sig i sängen. Det har varit en sådan bra söndag. Innehållsrik skulle jag säga. Jag har hunnit med träning och städning och mammamiddag och handla på Ica och baka och dona och styra i köket. Produktionen har varit på topp. Däremot har jag inte gjort så mycket jobbrelaterade sysslor. Det verkar som att jag blir trotsig som ett barn numera när det kommer till att jobba på helgen. Vill.Inte. I övrigt kan jag med gott samvete sätta check på den här veckan när det kommer till att jobbet. Mycket på listan är avbockat och jag nöjer mig med det.

Som vanligt bjöd mamman i Törnrosdalen på njutbar söndagsmiddag och vi åt alla med god aptit av smaskig älggryta. Och är det inte märkligt att det alltid är något särskilt med mammas mat?! Det går liksom inte ens att göra en sallad som är så välkomponerad och smakfull som mammas. Mamma, lilla mamma.

Efter mammamiddag styrde jag opp ett rejält bak. Förutom tre plåtar müsli har jag också hunnit med att baka två olika sorters mellismuffins efter att jag insåg att de jag bakade igår snabbt kommer att ta slut. Dessutom är det bra att frysa in. Mellanmål går ju alltid åt så att säga. Jag lovar att ni ska få recept på allt under veckan.

20130303-230106.jpg

Låt oss släcka lampan och fixa lite skönhetssömn hörrni.

God natt!

4 thoughts on “Bra produktion i köket idag

  1. Oj oj, härliga matbilder! Underbart att bli bjuden på söndagsmiddag ..
    Det där med att baka ”hälsostuff” för att ha ex till mellis är jättebra. Men i mitt fall blir det ofta så att jag istället småäter. Gör ju ofta energibollar (raw) men de är ju så goda så jag ofta äter upp dem istället för att ha till ändamålet. 😉 Gjort liknande med muffins också.
    Tyvärr – för det är ju toppen att ha färdigt hemma .
    🙂

    • Det är verkligen uppskattat att bli bjuden på söndagsmiddag 🙂 och det är så trevligt att sitta hela familjen samlad och prata!

      Det är kanske lite tudelat det där med ”hälsostuff”. Det händer att jag småäter upp allt på en gång och det är ju inte så bra i längden. Men jag har märkt att om jag bakar och slänger allt i frysen direkt så blir det inte att jag äter upp allt. Då vet jag att jag har bra mellis att tillgå och kan plocka fram några bollar eller en muffins och ha med till jobbet eller när man ska iväg. Då fyller det bra funktion 🙂

Kommentera

