Tack till mig själv för en vecka med flyt

Veckans sista pass är genomfört och jag tackar min kropp för allt den har gjort för mig den här veckan. Det känns som att något har vänt just den här veckan. Kroppen orkar mer och energin har varit på topp. Mycket för att jag har fyllt min kropp med ren och naturlig mat, och för att jag har sett till att sova ordentligt. Detta trots att det har varit tämligen mycket på mitt schema.

Jag tycker att det är viktigt att uppmärksamma träningspass och perioder när saker och ting verkligen fungerar. För vips kan man hamna i en mindre bra period. Det är ju så det fungerar. Allting är ju inte bara bra och roligt. Vissa veckor är det upp och andra veckor ner, och det gäller att tacka sig själv när det går bra. Så tack till mig själv för en vecka med flyt! Och tack till Coach Helena för att du utformar sådana roliga och utmanade pass som verkligen är anpassade mig och mina mål. Du är en klippa!

Veckans sista pass bestod av ben/rumpa, axlar och core. Det är ett ganska utmanande pass och jag vet att träningsvärken kommer att infinna sig ganska omgående. Vevve tipsade för ett tag sedan om övningen som jag utför nedan. Du står på alla fyra och lyfter benet bakåt med gummisnodd som styr motståndet. Den tar riktigt bra vill jag lova och desto mer spänd gummisnodden är desto tyngre blir det. Perfekt för er som tränar hemma tänker jag – har man bara en gummisnodd kan man göra många effektiva övningar utan at behöva gå till gymmet.

20130303-124004.jpg

20130303-124021.jpg

Tack kroppen för gott samarbete den här veckan. Jag känner mig glad för att både ägglåda och IBS-mage har gjort sig mindre påminda än på ett bra tag.

Resten av dagen är det egentligen mycket på schemat: mammamiddag i Törnrosdalen, fix och pill i lägenheten och en del jobbrelaterade sysslor – framför allt rättning. Om jag orkar kommer jag att hänga i köket till kvällen för att baka ytterligare ett par proteinrika muffins som jag bakade igår. Recept kommer senare idag. Min bror har pratat om att äta en mer paleoinspirerad kost och jag tänkte att jag skulle inspirera honom genom att låta honom provsmaka sådant man faktiskt kan baka utan mejeri, socker och mjöl.

Vad tränar ni idag?

Annonser

12 thoughts on “Tack till mig själv för en vecka med flyt

    • Tack snälla 🙂 Jag känner mig både pigg och glad just nu, och hoppas att känslan håller i sig. Jag såg att din lugna löprunda slutade på många härliga kilometer. Underbart jobbat vännen!

  1. Fan va skönt! Heja kroppen!

    Jag måste köpa nytt gummiband. Har saknat den där övningen som fan. Får bli i morgonnär jag ändå ska köpa nya träningstights 😉

    Ps. Snyyyygga armar du har!!

    • Ja, hela kroppen!

      Jag har ju inte så mkt redskap till hemmaträning, men ett gummiband inser jag att jag måste inhandla. Det är ju helt grymt bra!

      Och tack för komplimangen 🙂 Det värmer!

    • Verkligen en grym övning! Hemmaträning kan verkligen bli jobbig om man skaffar rätt redskap och hittar de där funktionella övningarna som verkligen tar!

    • Visst är det bra träning 🙂 och så enkelt att få till! Jag tycker också att det är roligt att han ska testa lite mer paleoinspirerad kost. Det blir nog en variant av vad som passar honom, men jag tror att det kan fungera bra!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s