Paleo: äppelmuffins med kanel och mandeltopping

Jag hittade ett recept på paleoscones hos Maria som jag gjorde om till muffins. Funkade prima! Jag såg dessutom att Pia hade gjort blåbärsbullar av samma recept. Bara att välja och vraka.

20130304-204705.jpg

12 muffins
½ banan
1 ägg
1 äggvita
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
1 nypa salt
½ äpple
1 tsk kanel
hackad mandel som topping

Sätt ugnen på 200 grader. Mixa samman allt utom äpple och kanel. Skala äpplet, skär i mindre bitar och blanda med kanel. Blanda sedan samman allt i en skål och klicka ut i muffinsformar. Toppa med hackad mandel och grädda i ugnen i cirka 20 minuter.

2 thoughts on “Paleo: äppelmuffins med kanel och mandeltopping

  1. Gott !! 😛 Smidigt med muffinsformat – ska kanske göra det nästa vecka när jag ska ta med fika till jobbet. Vi turas om att bjuda på fika på torsdagar och jag brukar göra det på ”mitt sätt”, bra för dem att få upp ögonen att gott även kan vara hälsosamt !! 😉

Kommentera

