8 saker ni inte visste att ni ville veta om mig

Jag läser inte särskilt många bloggar numera som inte handlar om hälsa, träning och kost. Det har liksom bara blivit så. Jag tänker att man läser sådant man är intresserad av. Det finns så klart ett gäng bloggar som handlar om lite allt möjligt som jag läser och en av dem är Föreningsgatan 8B. Den där Hanna är helt galet roligt, och hon ger alltid anledning till att dra på smilebanden. Igår skrev hon en lista: 8 sanningar om sig själv och utmanade sedan sina läsare (eller mer beordrade) att göra samma sak. Och ja, som ni vet – jag älskar listor.

Så jag säger som Hanna: varsågoda! 8 saker ni inte visste att ni ville veta om mig:

1. Jag har sprungit rakt in i en stillastående lastbil. Jag var 12 år och skulle tävla hästhoppning i Allsvenskan. På Öland om jag inte minns helt fel. Det var ganska snart min tur, men jag skulle bara springa in i ridhuset för att titta på någon i mitt lag som red sin runda. Det regnade ute och eftersom jag var välklädd i vita ridbyxor, kavaj och håret uppsatt i hårnät hade jag jackan lite skyddande över huvudet. Det visade sig att jackan skymde mer än regnet för jag missade helt att det stod en lastbil parkerad intill ridhuset och pang! Jag föll som en fura. Jag fick nog en rejäl smäll för jag hoppade sedan min bana åt fel håll.

2. En gång var jag vegetarian i nästan två år. Jag fixade inte att äta kött. Det kändes fel. Sedan åkte jag till Kina med familjen och där var det svårt med vegetariska alternativ. Min bror menade att jag fick prova och se vad jag kände och vips! Jag har ätit kött med god aptit sedan dess.

3. När jag var liten var min bästa matkombo rostade mackor, ett tjockt lager smör, björnbärsmarmelad och ost. Mycket kolhydrater och mycket fett i kombination var lite min melodi.

4. Jag har jättelockigt hår.

cillaslockar

5. Jag har fruktansvärt svårt för nakenhet. Inte bara min egen utan också andra människors nakna skrud. Den absolut värsta platsen på jorden för mig är badhuset. Jag blir så besvärad av alla dessa nakna kroppar och blir jättefnissig av att se nakna kön.

6. När jag gråter hulkar jag alltid lite extra ljudligt för att tårarna ska kännas mer äkta. Det är heller inte ovanligt att snor rinner från min näsa när jag gråter så där hysteriskt. Tänk Helena Bergström och bilden av mig är glasklar.

7. Varje dag låser jag dörren till lägenheten och öppnar direkt igen, och går rakt in i badrummet för att se om jag verkligen har dragit ur kontakten till plattången. Det har jag alltid.

8. Musslan är fyra år yngre än vad jag är. Det känns väldigt oväntat eftersom min mentala ålder snarare är 38 än 28.

Så jag tänker att jag också beordrar er att anta utmaningen. Och så länkar ni till er blogg i kommentarsfältet så att jag kan läsa om er. Ni som inte har bloggar kan väl svara i kommentarsfältet också. Ja!

 

4 thoughts on “8 saker ni inte visste att ni ville veta om mig

  1. Gulligt kort och kul (på riktigt) att läsa lite om dig, härligt att jag inte var ensam om rostmackorna 🙂 Ha en finfin lördag, kramis Karin

Kommentera

