In the magic zone and feeling damn proud of myself

Idag har jag genomfört veckans mest konditionskrävande pass: Hiit-passet. Det är hög puls och högt tempo rätt igenom. Jag får verkligen ta i och pusha mig framåt men jag kände mig fokuserad genom hela passet – in the magic zone ni vet. Passet är sjukt jobbigt, men samtidigt har det blivit lättare. Jag gör det bättre helt enkelt, vilket innebär att utveckling har skett. Jag tänker att det är viktigt för mig att verkligen uppmärksamma att jag gör framsteg för jag vet hur lätt hänt det är att man tuffar på och missar de små förändringarna som görs under ett par veckor. Ett träningspass i taget, en vecka i taget men genom att ha tålamod och ge kroppen tid att förändra sig kommer man framåt. Vissa träningspass är varken roliga eller blir särskilt bra utförda och andra träningspass stämmer helt och fullt. Det finns ett samarbete mellan hjärna och kropp – fokuserad energi. Jag känner mig helt enkelt väldigt stolt över mig själv och min kropp idag.

20130308-230424.jpg

Feeling damn proud of myself today.
Jag kan. Du kan. Alla kan.

Kommentera

