Hej vecka 11!

Ännu en ny vecka står för dörren. Hur fort gick inte helgen egentligen? Jag njöt av tiden, men det gick på tok för fort. Det brukar förvisso vara på det viset så här på vårkanten – veckorna går fort och helgerna går ännu fortare. Jag har på känn att veckorna kommer att skena förbi fram till påsklovet och det är mycket som händer för min del fram till dess. Konferens i Stockholm nästa helg, 30 årsfest hos min vän Karin i helgen, Tuppewareparty hos min mamma nu i veckan, årsmöte med Lärarnas riksförbund kommande vecka och ja – det är många events att planera in. Inte nog med det avslutar jag moment i flera kurser samtidigt och behöver planera en hel del för att få ihop de nya uppläggen. Det innebär att rättningen kommer ännu mer på efterkälken eftersom jag någonstans ändå försöker att prioritera min undervisning före efterarbetet.

Nå väl. Vecka 10 visade sig bli en tokbra vecka ur många synpunkter: träning, mat och sociala tillställningar. Jag fick plats med mycket roligt på en vecka och jag tar med mig den härliga och positiva sinnesstämningen in i den här veckan. Vecka 11 blir minst lika innehållsrik som vecka 10 och för att få det hela att gå ihop planerar jag alltid veckan på två sätt: träning + jobb & annat i min kalender. Ibland inser jag att det är mycket på tapeten i mitt liv och att vissa veckor liksom blir lite för innehållsrika. Då känner jag lätt hur stresskänslan i magen hälsar på, och jag väljer medveten bort vissa saker för att hålla ihop. Samtidigt, det är så här mitt liv ser ut och det handlar om ju om att planera och justera för att få vardagen att gå ihop. Jag blir bättre på att inte ta på mig alltför mycket, och faktiskt säga nej till sådant jag inte har tid med. Vissa perioder är jag för bra på att säga nej och vissa perioder är jag lite mer open minded. Det går liksom i vågor det där, precis som med allt annat.

20130311-085746.jpg

Den här veckan är sista veckan med uthållighetsupplägget. På ett sätt känns det konstigt att de här övningarna redan ska bytas ut, för det har varit så roligt. På ett annat sätt känns det bra att det är dags för nytt upplägg. Coach Helenas mail damp er i mailboxen för en stund sedan och med snabb genomläsning kan jag konstatera att även den kommande perioden innehåller en del kliv utanför min comfort zone. Det ser spännande ut och som planerat vankas det mer löpning. Det återstår att se om min kärlek till att springa infinner sig igen eller om jag helt enkelt har blivit en sådan som gör lite allt möjligt och njuter av det.

Den här veckan tränar jag:

Måndag: Vila
Tisdag: Bröst & triceps
Onsdag: Ben & rumpa
Torsdag: Yoga
Fredag: Rygg & biceps
Lördag: Hiit-pass
Söndag: Ben, axlar & core

20130311-085756.jpg

Snälla våren, här sitter jag och längtar efter dig. Du kan väl komma på riktigt snart?! Snälla, snälla, snälla!

Kommentera

