Hejdå kolmasken!

Då var det sista passet för bröst & triceps gjort för den här perioden. Hejdå kolmasken. Jag tror faktiskt inte att jag kommer sakna just dig. Fast jag kommer sakna många andra roliga och utmanade övningar och jag är säker på att jag kommer att ge mig på den där kolmasken vid senare tillfälle. Och alla dessa burpees som jag får avsluta passet med, vad känner jag egentligen där?! Jag känner mig nog lite tudelad där, för det är sådan hatkärlek mellan mig och burpees. Fast, alltefter som jag har blivit mer spänstig och lite smidigare går det bättre och bättre att mata alla dessa små rackare. Så ja, burpees får hänga med även i framtiden. Och jag har ju ett antal kvar att genomföra den här veckan eftersom de hänger med i ett antal pass, så än är det inte riktigt bye bye äppelpaj. Säg inget till Musslan, men jag tror faktiskt att jag har lite av en crush på burpees.

Man kan säga att den här tisdagsmorgonen har börjat väldigt bra. Ett lyckat och jobbigt träningspass, en gudomligt god frukost bestående av proteinscones och kvarg med hallon och blåbär. Det kändes som en riktigt lyxig frukost för en tisdag. Ibland får man vardagslyxa lite tycker jag.

Resten av tisdagen kommer att vara riktigt busy och jag ser framför mig hur jag liksom stupar i säng i kväll när alla sysslor är avbockade. Tiden fram till påsk är hemsk som lärare. Klyschan ”det man inte hinner innan påsk hinner man inte” stämmer faktiskt ganska bra. Inte mycket kvar att hinna med alltså. Håll ut Cilla, håll ut.

20130312-094022.jpg

Gudomligt god frukost.
Hallon- och blåbärssscones. Nomnom!

20130312-094014.jpg

Skål för triceps & bröstpasset. Hejdå kolmasken, det var kul att lära känna dig 😉

 

4 thoughts on “Hejdå kolmasken!

  1. Har faktiskt inte testat kolmasken .. finns så många övningar min liksom glömmer eller inte ”hinner” med .. Men variation gör ju träningen rolig, Ska skriva upp den till ett pass framöver, behöver ju dock lite yta så det får bli när jag är på gymmet!
    Håller med om burpees – en övning man både älskar & hatar!!
    🙂

    • Kolmasken är helt galet jobbig, men ja den tar nog där den ska misstänker jag 😉 så jag kommer nog att ge mig på den igen lite längre fram. Och tack, gulle dig ❤

Kommentera

