Dagens middag: Pimpad torsk med pesto- och fetaost

I måndags pimpade jag favoritpajen med fetaost och idag pimpade jag torskfavoriten med pesto och fetaost. Oj, oj så smaskigt! Det gäller ju att variera sig ni vet, och eftersom torsk är både proteinrikt och en tämligen billig firre äter vi det nästan en gång i veckan.

Jag äter inte potatis särskilt ofta, men idag passade det bra med rotfrukter och potatis i ugn. Potatis är ju en ren och naturlig produkt men eftersom den ibland kan reta mitt kolhydratsug blir det ändå ganska sällan. Jag försöker dessutom att äta kolhydrater enbart till frukost och lunch men idag fick det bli även till middag. Jag tränade hårt i morse och ja, det är ingen big deal. Ibland blir det så, och ibland inte. Och idag hittade jag dessutom ett litet potatishjärta bland de andra potatisarna. Det måste ju ändå tyda på något 😉

20130313-190659.jpg

20130313-190706.jpg

Dagens hiss går dock inte till potatishjärtat utan till Musslan. Jag menar, hur glad blir man inte när man får present en helt vanlig onsdag? Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna det, men enligt Musslan är det bara för att jag är en sådan fin flickvän. Och ja, vi tror honom tänker jag. Han är bra fin.

20130313-191015.jpg

Jag har gått och klämt på Pluras spanska kokbok ett par gånger utan att köpa den, men idag blev den min. Tack!

4 thoughts on “Dagens middag: Pimpad torsk med pesto- och fetaost

  1. Åt också torsk igår, det är ju så gott. Min konstiga man gillar inte fisk (hur är det möjligt!???) så vi passar alltid på att frossa i fisk när han är iväg och jobbar borta. Med fetaost och pesto låter ju alldeles underbart, ska definitivt prova nästa ggn!

    • Torsk är ju mums 🙂 Ja, men hur är det möjligt att man inte gillar fisk, det som är så himla smaskigt. Men ni får passa på att mumsa på fisk när mannen inte är hemma. Du får prova fetaost och pesto, det är lite av en oslagbar kombo tycker jag 🙂

Kommentera

