Tips på sport-bh

I morse fick jag en fråga på Instagram vad det var för rosa som stack upp under mitt linne. Det ni, är en en superfin sport-bh fråm H&M. Dels tycker jag att den är himla snygg och gillar att den har tunna band. Den gör sig på kroppen på något sätt. Den är också mycket skön, men det är inte en sport-bh jag tar på mig om jag ska springa, hoppa mycket hopprep eller göra konditionskrävande övningar med mycket hopp. Den är inte särskilt stabil och har man, som jag, lite större byst blir det för tok för skumpigt att hålla hyllan på plats.Ni vet, bara skumpigt och oskönt. Om jag däremot hänger på gymmet eller yogar är det en skön och fin sport-bh.

20130313-083328.jpg

sportbh

Just nu finns den i svart, rosa och turkos för 149 pix.
Länken hittar ni här.

8 thoughts on “Tips på sport-bh

    • Jag har också en i svart och en i gul. Den gula är dock lite för liten har jag märkt för jag råkade köpa en för liten storlek :S men den rosa är verkligen en sådan fin färg!

  1. Har tänkt jag ska köpa en, eller flera, för att ha som mys-bh även hemikring. Gillar inte att ha BH, men inte att gå utan heller, och lyckas aldrig hitta någon som sitter sådär helskönt som man vill när man söndagsmyser i soffan. Nu kanske jag får en anledning, jag kan ju låtsas att jag ska träna med den, då är det mer tillåten shopping. Jag själv gillar soc, som billig sport-bh, men jag, jag har inte stor byst, och för dem som har det, är nog inte heller den att föredra vid löpning eller hopp.

    • Det är en superskön bh att bara ha på sig hemma, men måste ju inte träna i den 🙂 Jag är inte heller så himla förtjust i att ha bh på mig.. undra om det är en åldersgrej eller nåt?! Soc har jag dock inte provat, men som du skriver är de där lite lösare topparna inte att föredra vid löpning. Men vid hemmabruk eller gymhäng funkar det ju prima 🙂

  2. Jag hade också en men tyckte den så snabbt började lukta äckligt? Kanske är nåt i tyget? Jag slängde den. Nu har jag köpt två från lindex, också sånt mjukt material, ej hoppvänligt, men de är så sköna! De har korslagda band där bak, fyra stycken, och finns i rosa eller svart/vit batik typ. Love!

    • Just det, när du säger det minns jag att du kastade en sport-bh för att den luktade. Min har inte börjat lukta illa än, men det kan ju hända att den gör det. Särskilt eftersom jag använder den en hel del. Jag ska kolla in om jag kan hitta den modellen du pratar om på Lindex. Jag gillar de där i färg, de pimpar upp lite liksom 🙂

    • Visst är den snygg 🙂 Och jag gillar också att köpa träningskläder som inte är så dyra. Då kan jag köpa lite mer istället, det gillar jag 😉

Kommentera

