Att avsluta med flaggan i topp: oslagbar känsla!

Hej kompisar!

Jag antar att  jag inte behöver säga att jag är avis på er som är på Blogger Bootcamp i helgen? Åh, vad jag hade velat vara där. Platserna gick som smör i solen och jag hann aldrig anmäla mig innan det var proppfullt. Jag har sedan fått möjlighet att ta över någons plats, men jag har fått tacka nej för att jag hunnit planera in andra saker under våren. Jag fick helt enkelt agera tråkig vuxen och avstå. Till nästa år, då ska jag minsann vara med!

20130316-112102.jpg

Till er som hänger på Blogger Bootcamp i helgen: lycka till och have fun!

Den här morgonen var det dags för det sista Hiit-passet i det här upplägget. Ett pass som sannerligen har blivit en favorit, och jag kommer med all säkerhet att fortsätta träna den typen av pass framöver. Endorfiner till tusen och svett som rinner. Det är fokus på förbränning och styrka i ett kan man säga och jag har under dessa fem veckor fått utmana mig själv och kliva ur bekvämlighetszonen en hel del. Ibland är det förundrande hur hjärnan kan fungera så oerhört dubbelt. Ena stunden säger en del av hjärnan ”nej, det här går inte. Jag orkar inte mer” och i nästa sekund säger en annan del ”tyst på dej! Kämpa, slita, svettas!” Lyckligtvis lyssnar jag mest på den delen av hjärnan som pressar mig framåt och tack vare hårt arbete de senaste fem veckorna kunde jag avsluta Hiit-passet med flaggan i topp. Oslagbar känsla och en sådan bra start på dagen!

Att komma hem och äta mysfrukost med Musslan var givetvis ännu en bra start på dagen. Vi gjorde mumsiga smuttis, skar upp färsk frukt, kokade ägg och smaskade på lite nötter. En bra blandning att fylla kroppen med efter hård träning. Åh, vad jag älskar dessa helgmornar när jag kan träna i lugn och ro och dessutom mysa med med min Musslan. Love it!

20130316-112039.jpgDen här lördagen innehåller en del sociala sammankomster. Jag har bjudit med min ”svägerska” Emelie på konsert i kyrkan i eftermiddag och till kvällen ska jag hem till min kompis Karin på 30-årsfest. En nykter tillställning för min del, men det ska bli riktigt trevligt. Förutom att jag ska ägna tid i måleriverkstaden och pynta mig själv till en fräsig tjej ska jag också försöka hinna med att baka och greja lite i köket. Och skriva ihop målsättningen inför våren lite mer konkret. För ett tag sedan Lottas framgångsrecept och det har jag tagit hjälp av när jag har planerar lite mer konkret hur jag tänker inför de kommande månaderna. För ni vet, planering is the magic word!

One thought on “Att avsluta med flaggan i topp: oslagbar känsla!

  1. Vad roligt att jag kunde inspirera dig:) Jag ska äta lite mellis nu och sedan åka på promis och bio med kompis. Jag har packat en bit av din kladdkaka (alltså min med med dit recept:)) och ska köpa en cappuccino, det blir bra fika på bion:)

Kommentera

