Vi säger tack och god natt

Jag är hemkommen från 30-årsfirande och känner att den här lördagen har varit en bra dag. Jag är fortfarande helt avis på alla er som har varit på Blogger Bootcamp men unnar er all den energi, glädje och kärlek ni har fått av varandra. Själv ser jag fram emot de roliga events jag har framför mig här under våren: workshop hos Beata, Magdalena Bibik och Bettys event i Växjö och workshopen som Betty håller här hos mig i Vimmerby den 4:e maj (mer info om det kommer i morgon). Utöver det planerar jag också att hälsa på Maria innan sommaren. Ni ser, mycket roligt att se fram emot.

Jag sitter med ansiktsmask i soffan och varvar ner efter dagen. Den har faktiskt gått lite i ett. Fast inte på det där stressande sättet utan på ett innehållsrikt och uppskattat sätt. Endorfinkickande träning, tid med Musslan, underbar konsert i kyrkan (tack Rotary för biljetterna!), häng i köket och en supertrevlig tillställning hos min vän Karin. Ja, det går nog liksom inte att begära mer av en lördag. I morgon kör jag sista träningspasset för det här upplägget och blickar sedan framåt mot kommande veckor. Det pirrar faktiskt lite i magen när jag tänker på allt nytt jag ska få lära mig. Igen. För det är ju lite så, vid varje ny utmaning lär man sig någonting nytt. Om sig själv och för sin egen skull. Och jag gillar det där, att lära mig mer om mig själv och min kropp. Min kropp som jag en gång hatade så innerligt, men som jag nu älskar och är tacksam för. It’s funny how things change tänker jag. Med tankens kraft, rätt verktyg och vilja går allt. Precis allt.

20130316-232837.jpgTack för den här lördagen. God natt kära vänner!

One thought on “Vi säger tack och god natt

Kommentera

