Hej stark tjej!

20130317-123940.jpgJag sa ju att jag kände mig stark idag och det visade sig vara sant. Fylld med energi (och ganska mycket kolhydrater från gårdagen) genomförde jag passet för axlar, ben och core med bravur. Om jag får säga det själv alltså. Att avsluta passet med 100 ballslamish-aktiga sumobenböj är verkligen inte en enkelt match, men jag har utvecklats sedan första veckan och den känslan tar jag med mig in i nya upplägget. Jag stoppade också in lite extra teknikträning med kettlebell innan jag gick hem. Att träna med kettlebell är verkligen roligt och det ska bli kul att ha ett helt kettlebell-pass i nya upplägget. Man kan göra mycket roligt med de där kulorna!

20130317-123949.jpgJag börjar bli ganska valkig i händerna eftersom man inte bör träna med handskar när det kommer till kettlebells, men jag jobbar med bättre ”handfattning” och hoppas att valkarna ger med sig med tiden. Jag märker också att jag behöver träna barfota när jag tränar med kettlebell eftersom jag blir lite ostadig i benen i skor som inte har helt platt sula. Därför har jag äntligen beställt hem ett par riktiga barfotaskor från Sportamore. Det var rea på just den modellen jag har tittat på och jag kunde klicka hem skorna för 289 kr. Det tycker jag var en bra deal!

Den här förmiddagen försvann som i ett andetag. Träning och frukost tog sin lilla tid och på dagens schema står det bakning och fix i hemmet. Förhoppningsvis får jag till något gott i köket under dagen och kanske hittar jag på något nytt recept att dela med mig av.I eftermiddag ska jag på mammamiddag i Törnrosdalen och till kvällen behöver jag fixa lite med jobbet. Skolpsykologen betonade vikten av att jag höll mig till de inplanerade arbetspassen och satte upp en viss tidsram för när jag ska jobba hemma. Till kommande vecka ska jag strukturera upp min arbetstid ännu mer (även om jag redan gör det) och bestämma vilka tider jag jobbar och vilka tider jag sysslar med annat. Det kommer förhoppningsvis att hjälpa mig att känna att mitt jobb inte tar alltför stor plats i mitt liv, och att jag kan fokusera och njuta av annat i livet. Precis som att jag planerar och strukturerar min träning behöver jag tänka likadant när det kommer till jobbsysslorna. Om jag inte har en ram för vad jag ska hinna med är risken att jag lägger ner för mycket tid, och ja – det leder till att jag jobbar mer än jag ska.

Vad gör ni idag?

4 thoughts on “Hej stark tjej!

  1. Hihi, precis de där barfotaskorna har jag med ju! Fast gröna. Ville testa ett par billiga som först par eftersom jag inte visste om jag gillade det. Dom är sköna! Brukar grymma med dom 🙂 idag har jag tillbringat 7 timmar på skolan (….) och ska nu belöna mig med ett träningspass! Kram!

    • Jag har ju sett att du har dem så jag tänkte att de kunde vara något att börja med 🙂 De flesta jag har pratat med som använder barfotaskor på gymmet verkar nöjda. Vad gäller löpning är det lite delade meningar, men jag ska så klart prova och utvärdera själv.

      7 timmar på skolan låter som en lång dag, men ett träningspass som belöning är en helt bra idé! Kör hårt vännen 🙂 kramar!

  2. Här är en härmapa!! 😉 TACK för tips, har också klickat hem ett par nu !! 🙂
    Bra pris och SÅ smidigt med sportamore att skicka tillbaka om man inte gillar dem ..
    Super ju .. Har ju även klickat (farlig lätt att klicka i cybervärlden!;) hem fler KB nu så jag behövde ett par bra platta skor nu!!
    Låter så härligt med kommande Stockholmsweekend, kul att du får med kärleken !!
    🙂

    • Jag gillar härmapor och är glad om jag kan ge tips på något bra 🙂 Jag älskar verkligen Sportamore – det går snabbt att få hem grejerna och det är smidigt att skicka tillbaka om man inte är nöjd. Toppen! Ah, fler KB alltså. Jag ska nog försöka bygga upp ett litet KB-stall jag också framöver. Till sommaren ser jag framför mig att jag tar med mig mina kulor och kör järnet ute i skogen. Älskar att träna i det gröna 🙂

      Jag tror att Stockholmshelgen blir toppen. Gulligt att Musslan att fixa hotell och styra. Han är bra han 🙂

Kommentera

