Hej vecka 12!

Måndag igen. Det känns som att jag alldeles nyss satt här och planerade vecka 11. Poff sa veckan och poff sa helgen och så börjar allting om igen. Fast jag gillar att det går undan också förstås. Det innebär att våren kommer närmare, påskledigheten stundar och snart är det sommarlov. Eller ja, lite tid däremellan förstås men det går mot den mer behagliga tiden av året. Tiden när jag blir lite mer levande.

Den här veckan är det första veckan med nya upplägget från coachen. Som tidigare nämnt innehåller det mer löpning och jag måste säga att jag ser fram emot det. Igår gick jag och klämde på utelöparkläderna och konstaterade att laddaren till min pulsklocka är nerpackad i någon låda i förrådet som jag hyr till mina tillhörigheter. Jobbigt värre! Jag antar att jag får inhandla mig en ny laddade för det skulle ta mig evigheter att gå igenom kartongerna.

Den här första veckan har jag svårt att hinna med att få till mina fem tänkta pass eftersom jag och Musslan åker till Stockholm på fredag. Jag ska på Mary Kay-konferens och Musslan styrde opp helgen med att boka hotell åt oss. Love! Vi ska umgås och äta hotellfrukost och shoppa och ha en helg på tu man hand. Ja, när jag inte är på konferens vill säga och han får egentid på hotellrum. För ett år sedan hade jag troligen planerat in fem träningspass på tre dagar och fått oerhört dåligt samvete för att jag inte hann eller orkade träna fem pass på tre dagar. Not now. Nu inser jag att jag är begränsad den här veckan och att jag lägger upp träningen efter de förutsättningarna jag har. Jag hinner träna tre pass innan jag åker till Stockholm och ges tillfälle till helgen blir den träningen bonus.

Måndag: Vila
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Framsida
Torsdag: Baksida & Yoga
Fredag: Vila
Lördag: ?
Söndag: ?

För att kort sammanfatta föregående vecka måste jag säga att det var många bra dagar som avlöste varandra. Träningen flöt på och jag genomförde många bra pass. Kanske tog jag i lite extra när jag visste att det var sista gången jag körde igenom passen. For now anyway, jag kan ju alltid gå tillbaka till passen eftersom jag kommer att ha en bra idébank att använda framöver. Vad gäller kosten flyter det på mer rutinmässigt och naturligt för mig. Jag behöver inte tänka särskilt mycket för att få ihop en bra kost under vardagarna. Däremot är det fortfarande så att jag kan planera bättre när det händer saker som inte faller innan för ramen för ”vardagen”. Jag hade förberett mig innan 30-årsfesten i lördags genom att äta bra under dagen och vara mätt när jag kom dit. Men jag blev ju så hungrig under kvällen! Note to self: om det är en kväll när jag inte tänker gå utanför mina ramar särskilt behöver jag ta med mig något att tugga på. Det kan ju kännas lite märkligt att göra det när man går på fest, men alternativet är ju att bli hungrig som en varg och gå lös på skålen med cheeseballs. Till nästa tillställning jag ska gå på tar jag med mig något att tugga på – lite nötter, kanske en hemmagjord bar eller lite frukt.

Kommentera

