Drabbad av hybris x 2

Hej raringar.

Igår borde jag ha berättat för er hur sprudlande glad jag kände mig efter samtalet med min chef. Det är bara det att jag förmodligen hade satt mig själv på piedestal och höjt mig själv till skyarna så pass att ni skulle ha trott att jag drabbats av hybris. Jag behövde smälta det som sas och skryta lite inför Musslan istället. Han vet ju redan att jag drabbas av den där hybrisen emellanåt. Men nu kan jag berätta så klart. Det är inte så att jag inte har trott att jag inte gör ett bra jobb, men jag har ju haft lite av en kris i mitt engagemang. Fast det är nog mest att jag har gått från Fröken Överambitiös till Fröken Tillräcklig och det visar sig att tillräckligt är gott nog. Det är svårt att säga hur förutsättningarna kommer att se ut inför kommande termin, men jag lämnade mötet med god magkänsla. Jag är ju inte en dålig lärare, jag har bara jobbat för mycket. Det är två helt olika saker. Nu har jag väl inte trott det, men ja – det har ju varit ganska mycket ett tag för mig och det kändes oerhört skönt att få lite cred och respekt för allt hårt slit.

Idag har jag då invigt de nya barfotaskorna och det kändes lite som att jag trippade fram på lätta fötter samtidigt som jag kände mig stadig. Jag var nämligen lite nyfiken på om jag skulle känna mig ostabil i kroppen, men så var inte alls fallet. Kanske är det bara någon form av placeboeffekt, men jag kände mig så himla smidig. Det gör jag förvisso i mina Nike Free också. Nackdelen kan vara att jag inte har strumpor i skorna och det kommer leda till att skorna kommer att lukta mindre fräscht. Jag kanske får ge mig på jakt efter barfotastrumpor i helgen när jag är i Stockholm. Ni kanske har bra tips på var man kan hitta sådana?

20130320-084707.jpg

Passet då? Roligt! Skönaste känslan var att jag har ökat i styrka på vissa övningar jag inte har kört på ett tag. I lutande hantelpress började jag på den vikt jag slutade på innan jag blev kund hos Helena och det visade sig att det hade hänt en del under den här tiden. Nästa vecka får jag lägga på betydligt mer vikt redan från början. Lite som ett hallelujamoment faktiskt! Faktum är att jag kommer att kunna lägga på mer vikt på flertalet övningar jag körde idag. Inte för att jag fegade på något sätt, men jag känner att jag har mer att ge för att verkligen ta ut mig till max. Jag antecknar det i minnesbanken och klappar mig själv på axeln för väl utfört arbete de senaste månaderna.

20130320-084639.jpg

Att öva på: stå i plankan på händer och fötter men en arm framåt utan att bli ostabil i kroppen.

3 thoughts on “Drabbad av hybris x 2

  1. Ett bra tips för mindre fräsch lukt är att fukta tidningspapper med ättika och lägga i skorna. Det tar bort dålig lukt i alla fall i vanliga skor. Ättika är även bra att hälla i sköljmedelsfacket i tvättmaskinen om man har problem med illa luktande träningskläder och handdukar. Ättika måste va guds gåva för att kompensera illa luktande fotbollskläder… 🙂

Kommentera

