En helg fylld av energi, glädje och kärlek (och mat!)

Det  bubblar i mig hörrni. Vilken helg jag har haft! Så många positiva möten. Så mycket kärlek. Jag lämnar Stockholm med boost och energi i kroppen. Jag lämnar Stockholm som en lycklig (och mätt!) kvinna.

För det första har Musslan och jag haft det så fantastiskt bra tillsammans. Lyxigt hotell indeed. Vi har shoppat och ätit gott och njutit av varandras sällskap. Inte kan man begära mer än så. Det enda som jag inte riktigt är nöjd med är då konstruktionen av badrum. Jag vet inte hur det är med er, men jag har lite svårt att prestera med publik. Det visade sig nämligen att dörren intill badrummet var gjord av glas. Frostat glas förvisso, men ändock glas. Och till badkaret fanns det inget duschdraperi. Man ska alltså inte vara obekväm med sin nakenhet eller känna blyghet inför att göra sina toalettbesök inför publik. Vi kan väl säga som så här: jag har använt toaletten nere i receptionen en hel del under helgen.

20130324-174304.jpgFör det andra är det mycket jag vill skriva om efter den här helgen. Om utbildningen och konferensen jag har varit på. Fantastiska föreläsare och inspirationskällor. Alla dessa med tips och budskap som går att implementera på vilken business man än sysslar med. Så mycket konkreta verktyg jag kan jobba med, och skriva om så klart, när det kommer till träningen, kosten och livet i stort. Och givetvis; framtida satsning på mig själv och det arbete jag vill syssla med. Jag känner mig verkligen fylld med ny energi och boost. Med rätt sätt att tänka och agera kan mycket förändras och jag tror på min egen förmåga. Och maten! Till lunch var det kyckling med quinoa och grönsaker. Ingen pasta, inte massa bröd – fräscht och enkelt. Till fikat fanns det vetebullar för den som ville ha, men det fanns också fruktsallad med yoghurt, nötter, kokos, torkade bär och rawfood-bollar. Så himla fräscht! Jag hade packat ner ägg och frukt in case of, men behövde inte mellanmåla mig med annat än det som bjöds under dagen. Stort plus för det.

20130324-174252.jpgSå nu sitter jag här på bussen och försöker tänka igenom de senaste dagarna. Jag kommer fram till tre saker:

1) Jag älskar att träna! (vilken nyhet va?!) Svetten, endorfinkickar, den sköna hungern som kommer på köpet. Att få göra av med energi och få tillbaka energi. Vilodagar är nödvändigt men efter tre träningsfria dagar och en hel del gott att äta vill jag träna. First thing i morgon är det jag som matar intervaller på gymmet. Can’t wait.

2) Jag har en otroligt fin pojkvän. Det är svårt att inte skryta om den här mannens stora hjärta (när han är glad vill säga för när han är sur är han sur. Yeez!). Jag är tacksam för att han har följt med mig i helgen och liksom stöttar mig i allt jag vill göra. Precis som att jag stöttar och uppmuntrar det han vill göra. Och det visade sig att det inte är dumt alls att gå på fotbollsmatch bland tusentals andra människor och framför allt visade det sig att det är givande att göra saker för människor man älskar. Go give-spirit!

3) Jag tycker om att omringa mig med positiva, glada människor. Jag fylls av energi och pepp genom möten som är inspirerande och roliga. Det är så lätt att växa som människa tillsammans med andra som vill någonting. Av människor som är på väg någonstans. Kontentan av det: gör dig av med energitjuvar. Var tillsammans med likasinnade som förstår det liv du vill leva Cecilia. Du är bra för att du är du.

Så, nu skulle jag önska att ni kunde tala om för mig hur er helg har varit?! Tack

2 thoughts on “En helg fylld av energi, glädje och kärlek (och mat!)

  1. Åh, låter helt underbart!!

    Jag har också haft en himla fin helg. Hårdrocksspelning i lördags och chill med äldsta tjejen i solen hela dagen idag 🙂

Kommentera

