Jag känner mig som en vinnare!

Hej kompisar.

Det är alltid lite mer crazy på torsdagar och gårdagen var sannerligen inte något undantag. Inte ett enda inlägg sedan i onsdags morse, jag vet inte när det hände senast. Den galna torsdagen blev en sådan intensiv dag. En bra intensiv dag skulle jag säga! Jobbet gick i ett. Jag satt inte ner många minuter på hela dagen, och jag glömde helt av att följa en nu går jag på lov-tradition och skriva ”Hörde jag påsklov?!” på Facebook som jag har gjort de senaste åren. Men så är det ju, jag har påsklov och det känns fantastiskt skönt. De senaste två veckorna har varit så intensiva och lovet är oerhört välkommet.

20130329-101858.jpgJag har precis ätit frukost (eller precis, för kanske två timmar sedan) och reflekterat över gårdagen. Jag känner mig väldigt glad och lite stolt. Jag var nämligen på lokal och dansade med vänner igår. Fast jag mår ypperligt bra idag eftersom jag till största del drack mineralvatten i grogglass. Det var ju givetvis inte något problem med det! Jag hade trevlig kväll, träffade många fina människor och hade ljuvliga samtal. Min underbara vän Jenny var hemma från Östersund och det var så roligt att få hänga med henne en hel kväll. Det är verkligen inte vardagsmat.

För mig känns det som en enormt stor vinst att gå ut en kväll och ha trevligt utan att vara berusad. Det känns som en vinst att kunna gå ut utan att ”trilla dit”. Tidigare har jag skrivit om min syn på alkohol och varför jag helst avstår. Det är inte bara det att alkohol inte är bra för kroppen, utan att jag blir en mycket sämre version av mig själv när jag går över gränsen. Men det fina är ju att det går precis lika bra att gå ut på fest och faktiskt fokusera på att ha en trevlig kväll istället för att försöka dricka så mycket som möjligt. Jag känner mig som en vinnare idag! Varför? För att jag lyssnar inåt och gör det som känns bäst för mig.

Idag är det dags för veckans inspirationskälla i motivationsserien Människor som inspirerar. Det är Per-Åkes tur och i vanlig ordning kommer det att bli helt awesome. Mina 26 bra dagar ska också sammanfattas och jag blickar sedan framåt mot nya bra dagar. Stay tuned helt enkelt.

One thought on “Jag känner mig som en vinnare!

Kommentera

