Dagens middag: fläskfilé i Ultra Pro-gryta

För någon vecka sedan  hade jag Tupperwareparty hos mamma i Törnrosdalen. Min vän Lina plockade med hela sitt plaststall och visade sina favoriter. Jag köpte ett set knivar på förra visningen jag var på och älskar dem. De är så bra! Lite av en våt dröm för den som gillar matlagning måste jag säga.

Den här gången köpte jag en gryta i märket Ultra Pro. Lina talade varmt om de där grytorna och min fantasi började skena iväg med all god mat jag skulle laga. Igår gjorde jag första försöket. Jag slängde ner ett par kycklingfiléer tillsammans med kryddor och lät det stå i ugnen i cirka 25 minuter. Ut kom perfekt kyckling. Mör och smaskig! Jag har annars lite svårt för att få kycklingen så där döbra eftersom jag är smått rädd för att tillaga den fel. Idag slängde jag ner en fläskfilé i grytan med salt och peppar och lät den sköta sig själv i ugnen i 30 minuter. Resultatet blev ett riktigt gott och mört kött, och den där Ultra Pro-grytan kommer med säkerhet att användas flitigt hädanefter.

20130401-175532.jpg

Kommentera

