Dagens: lunch och middag

Eftersom Musslan inte är hemma idag utan leker fotbollshuligan och jag mest skrotar runt hemma lite härligt småsunkig har jag inte ansträngt mig för att tillaga söndagsmiddag. Vi äter ju nästan alltid i Törnrosdalen på söndagar men inte den här veckan. Jag har istället gjort lunch och middag av sådant som fanns i kylskåpet: plocktallrik och pannkaka med bär.

20130407-182923.jpg

20130407-182934.jpgSuperenkel pannkaka:

2 ägg
1 msk kokosmjöl
1 tsk vaniljpulver1 tsk kanel
1 msk fiberhusk
1 dl vätska (jag använde sojamjölk)

Vispa samman och stek i kokosolja. Servera med lite bär, nötter och kokos. To die for!

5 thoughts on “Dagens: lunch och middag

  1. Allt du lagar ser alltid så himla smarrigt ut. Så gör jag samma grej och fotar och så ser det ut som jag har spytt på tallriken. Orättvist :-)!

    • Tack 🙂 jag tror dock inte att din mat ser ut som spya 😉 Jag tar ju förstås inte en bild, det blir många innan jag är nöjd 😛

    • Usch då! Det där med avsaknad av matlust är inte bra, ofta får man bara äta ändå. För kroppen behöver ju energi för att man ska orka. Så tills den återvänder får du försöka pilla i dig lite käk ändå 🙂

Kommentera

