Söndag: fokuserad träning och do to-lista

Hej kära söndag, hej kära vänner!

Jag tror att min kille hade saknat mig igår när jag var borta för så kramig och saknig vet i tusan när han var senast. Kanske ska jag se till att åka bort lite oftare. Eller ja, kommande vecka är fylld med mycket aktiviteter och på söndag kanske Musslan är alldeles kramgo och saknig så att det förslår. Jag får återkomma med den reflektionen.

Idag var det njutbart med sovmorgon till åtta. Jag var så trött igår efter workshopen och alla nya intryck efter dagen i Mullsjö. Jag klev inte upp när jag vaknade utan pratade bort en halvtimme med Musslan innan jag vinkade av honom för avfärd till Borås och fotbollsmatch. Därefter var det dags för ett besök på gymmet och veckans sista pass: baksida. Trots gårdagens kettlebellande kände jag mig pigg i kroppen men såg till att värma upp ordentligt med rörlighetsträning för att mjuka upp musklerna. Det där med funktionell rörlighetsträning är något jag verkligen märker skillnad när jag ser till att få in i mina pass. Förr värmde jag enbart upp på cykel eller löpband innan jag gav mig ut bland vikterna men nu ser jag till att värma upp leder och muskler för att minska skaderisken. Jag gillar det!

Jag tog mig god tid till passet idag och stressade inte. Fokus på kontakt med musklerna och på vissa övningar körde jag lättare vikter än senaste gångerna för att verkligen känna var övningen tog. Att öka repsen och sänka vikterna är verkligen bra att göra då och då för det är lätt att mata på för att orka en tung vikt och tidvis märker jag att jag inte alls är säker på vad övningen tar. Idag var det kontakt som gällde och jag avslutade sedan passet med en rad yogaövningar för att se till att sträcka ut kroppsdelar. Bra pass!

Efter passet behövde energi fyllas på och frukosten var så god. Det är många gånger dagens smaskigaste måltid. 20130407-114914.jpgI morgon är det tillbaka till brottsplatsen som gäller efter en skön påsklovsvecka. Söndagen innehåller en del sysslor och för att verkligen få känna mig färdig med dagen har jag gjort en to do-lista. Listan innehåller sex punkter som ska utföras idag. Varken mer eller mindre ska genomföras för att jag faktiskt ska bli färdig. För mig är det nämligen så att den där känslan av att aldrig bli färdig, att aldrig ro i hamn som är överhängande. När punkterna på min lista är avprickade gör jag precis vad som faller mig in: bakar, läser bok i sängen, ligger helt avslappnad på soffan eller någonting annat jag känner för. För mig är det här ett sätt att skapa struktur och se till att saker blir gjorda samtidigt som jag får tid över till att bara vara Cilla. Balans people!

20130407-115530.jpgVad har ni för planer för er söndag?

Annonser

5 thoughts on “Söndag: fokuserad träning och do to-lista

  1. Vad härligt att du är så stark och vältränad att du bara hoppar in i gymmet dagen EFTER KB kurs?!:) Helt galet coolt! Jag sitter och preppar ipad och telefon inför semestern på fredag. Balans och peace out till dig! Kram

    • Jag vet inte om jag hoppade in på gymmet 😉 men kroppen var redo för ett pass och det känns bra att det är så! Jag hade nog inte orkat ett pass med superset och hög puls idag så ett fokuserat pass med bra kontakt med musklerna var precis det som behövdes idag. Åh, semester. Vilken lyx! Det kommer att bli hur härligt som helst. Jag drömmer vidare om sommarsemester jag. Kram på dej

  2. Vad smart med en att göra lista för dagen… Själv sitter jag och försöker knåpa ihop en handlningslista, det är ju aldrig speciellt spännande att komma hem efter en resa och inse att kylen gapar tom..

    Jag har promenerat på isen med en gammal vän jag träffar sällan. Pratat massor och haft det bra! Träffat min kusin med familj (som jag också träffar sällan. Fan, jag träffar ju alla alldeles för sällan) och nu sitter jag ute på altanen hos mor och far och lapar sol i dunjacka, haha…. Ska flyga hemåt ikväll och det känns som att jag verkligen har tagit igen mig under min ledighet – är redo för sista läsperioden innan sommaren! 🙂 Kram!

    • Jag behöver de där listorna mellan varven för att få saker gjorda och för att inte göra för mycket. Det blir ju ett sätt att få känna sig färdig. Handlingslista ska man också ha, för det där med gapande kylskåp är inget att ha 😉

      Det låter som att dagarna i Luleå har varit bra och avkopplande. Precis vad du behövde 🙂 Nu drar sista perioden igång och sedan är det sommarlov. Så skönt! Kram!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s