Görbra intervaller! (hejja mig!)

Vårfokus, mejerifritt och full fart framåt. Så jobbar jag idag!

Det blev en lång dag för mig igår. Utbildning i Linköping mellan 18 och 21. Det drog över lite på tiden och jag var inte hemma förrän straxt innan 23. Fast det är så oerhört roligt med den här utbildningen och jag fick verkligen påfylld energi. Det är ju det som gör susen, alla möten med människor som ger någonting. Så trots att jag har mycket på schemat den här veckan bjuder aktiviteterna in till möten med härliga människor och jag är säker på att det ger mer än vad det tar. Dessutom: en Musslan som fixar hemma med middag och lunchlåda. Det är lätt att leka businesswoman då minsann 😉

Idag: uppstigning vid 06 för att springa intervaller på gymmet. Jag gillar faktiskt bäst att köra just snabba intervaller på löpband. Annat är det med backintervaller – de gör jag allra helst utomhus och där jag bor finns det ett par riktigt bra mördarbackar att låta benen jobba hårt i. Det var inte för inte jag införskaffade Musslan ett par Nike Free för ett tag sedan. Vi ska springa backintervaller tillsammans här under våren och sommaren. Vi ska peppa varandra att inte ge upp när vi känner blodsmak i munnen. Han är inte riktigt kompis med den tanken än, men ja så kommer det att bli minsann. 20130409-093742.jpg

Intervallerna idag då – görbra! Efter att ha umgåtts med Beata och hennes vän Linnea som är göteborgare  i helgen har jag liksom fått in en släng av att säga att allt är just görbra. Ellet görroligt eller gördumt eller ja, ni förstår. Och så ringlar jag till det så där göteborskt på r:et också.

Efter intevallerna, som då blev svettiga och riktigt, riktigt jobbiga den här veckan för att jag sprang så tokigt snabbt, (hejja mig!) skulle jag också toes to elbowa och planka på boll och lite annat smått och gott. Jag har ju haft träningsvärk i magen just efter det här intervall- och magpasset de andra veckorna och jag misstänker att det är just de här (gör)jobbiga magövningarna som ger värk. Välkommen värk förstås! Det är svårt för mig att få riktigt bra kontakt med magmusklerna (de finns där inne, det vet jag!) och ännu svårare att få träningsvärk. Vi får se hur det känns i morgon. Idag klarade jag att planka på boll mycket längre än vad jag brukar. Jag vet inte alls varför, men jag kändes bara mer stabil i hela coren och orkade på ett annat sätt. (Hejja mig x 2!)

20130409-093746.jpg

Och det där med att vara söt när man tränar?!
Don’t think so. Man får ta iiiiii 😉

7 thoughts on “Görbra intervaller! (hejja mig!)

  1. Hehe, nu kommer du ångra att du skrev det här inlägget. Backar it is!! Jag antecknar mentalt och du ska nog se att musslan får användning för sina löpardojor snart… 🙂

Kommentera

