Inspirationskällor och länkkärlek

Som jag skrev tidigare i morse: jag har så mycket att skriva om. För det bubblar i hela kroppen. Sofy kände för lite länkkärlek och lästips och styrde opp en busenkel grej: ange dina fem bästa inspirationskällor på nätet. Några av mina inspirationskällor får ni ju läsa om på fredagar i motivationsserien Människor som inspirerar men idag tänkte jag nämna fem (av många!) människor att inspireras av.

sofyMaria – för att det känns som att vi har hängt ihop i vått och torrt i evigheter. Fast det har vi så klart inte, för vi har bara ”känt” varandra i lite drygt ett år. Vänner genom bloggen kan man säga och under det här året har vi delat mycket tillsammans. Upp och nergångar. Med- och motgångar. Och i maj kommer Maria till Vimmerby för en helg full med vänskap och träning. Ljuvligt! Marias blogg är ärlig och genuin. Hon skriver väldigt öppet och rakt och förfinar inte. Verkligheten.

Beatatjata – vad vore cyberspace utan The Beatatjata? Alltså den tjejen är kul! Hon formulerar sig väldigt roligt och det är inte sällan hon får mig att dra på smilebanden. Dessutom är hon precis så där varm och härlig i verkligheten. som man får uppfattning av i bloggen. En blogg som också handlar ”precis som det är” och jag gillar när det är en dos av träningsinspiration men också gråmulen vardag. Och Gud, jag gillar Gud!

Träningstajtsen – för att jag känner igen mig väldigt mycket i henne. Hennes sätt att söka efter sig själv. Hennes sätt att pussla i vardagen. Hon är alltid glad och kommer med roliga tips och inspirerande idéer. Om jag tänker efter hänger jag nog på varenda liten utmaning hon har: mejerifria veckor, smuttisveckor, spring så långt du kan vinter och spring så lång du kan vår. Ja, hon är bra helt enkelt.

Vevve tjejen med Skön Puls! Hon läser den utbildning som jag själv sneglar på och svarar alltid på mina en miljon frågor och långa utlägg. Hon bjuder på roliga bilder på sig själv, och peppar med träning och härliga recept. Ung men rakt in i en bransch där hon sannerligen hör hemma.

Bodycomf – för att hon är Coach Helena. Alltså inte bara för att hon är min coach utan för att hon så sjukt bra! Hennes blogg är inspirerande på alla sätt och vis, men Helena som person är också mjuk och barsk på samma gång. Jag vet inte, men man får liksom respekt för henne direkt på något vis när hon är så där mjukbarsk. Barskmjuk kanske låter bätter?! Hon har lotsat mig framåt på ett formidabelt sätt under den här våren, och trots att jobbet ligger hos mig är jag säker på att mycket är Miss Bodycomfs förtjänst.

Nu så. Nu är det er tur. Både ni som har blivit nominerade (här eller någon annanstans) och ni andra – ge länkkärlek till dina fem bästa inspirationskällor som man besöker/hittar på nätet. Och som Sofy skriver: man behöver inte nomineras för att lista sina fem. Ordet är fritt!

9 thoughts on “Inspirationskällor och länkkärlek

  1. du är så fin! vilka ord.
    om jag inte får till min list(massa nu) ska du veta att du hade stått på den listan!

    du är så rolig och dina matnyttiga och inspirerande inlägg varvas med total öppenhet.

    Kul att du fann min blogg så jag kunde finna din!

    • Tusen tack själv för all inspiration och kärlek du har gett mig under den här tiden. Du är min vän och det är jag oerhört glad för! ❤

    • Jag hoppas att du förstår att du ger oerhört mycket! Bloggen tar tid i anspråk men vi som läser får ut väldigt mycket av dig. Jag har ju aldrig pratat så öppet om min relation till Gud förrän jag började läsa din blogg och det har liksom gjort mig mer öppen med min gudstro. Tack för det! KRAM

Kommentera

