Tid för att trycka på paus

Idag är jag tillbaka på banan. Det svänger snabbt ibland och jag har lärt mig att inte stressa kroppen och hetsa den när den säger ifrån. Been there done that. Ikväll är det yogakurs på schemat och jag ser verklige fram emot 90 minuter ren och skär njutning. Kroppen behöver slappna av. Efter yogaklassen har Musslan och jag lite vardagspussel framför oss men resten av kvällen bäddar jag ner mig i sängen och läser Good Enough av Elizabeth Gummesson. Min vän Ylva tipsade mig om kvinnan i fråga och jag har hört en del om hennes böcker. Ikväll varken jobbar jag med rättning och planering eller bloggar. Nej, jag myser med Mister och njuter av här och nu. Balans helt enkelt!

20130411-091440.jpgTre av mina favoritbloggare har tagit time out. Jättesorligt känner jag, men samtidigt är det vad som är rätt för dem. Här och nu. Gårdagen blev alltså både boostande och peppande i och med all länkkärlek som spred sig, men samtidigt kändes det helt märkligt att läsa att Linda, Helena och Betty trycker på pausknappen. Rent egoistiskt vill jag så klart ha dem aktiva eftersom de ger mig så oerhört mycket, men ja – jag förstår dem.

Hur går det med den mejerifria veckan?

Mycket bättre än väntat skulle jag säga. Hjärnan är med på noterna (för det är ofta den som skapar hinder) och kroppen mår bra. Istället för att göra smutti eller ”yoggi” på kvarg har jag använt mig av kokosmjölk (den krämiga varianten utan massa tillsatser) och det fungerar bra. Till frukost idag mixade jag: ett ägg, hallon, avokado och kiwi tillsammans med ½ dl kokosmjölk. Ut kom en alldeles krämig och smaskig yoggi. Mums!

20130411-091428.jpg

Kommentera

