Underbara lördagslöpning

20130413-112151.jpgSovmorgon idag. Underbart skönt. Precis vad kroppen behövde. Därefter inledde Mister Musslan och jag morgonen med PWO i sängen i form av smutti på äggvita, hallon och kokosmjölk. All pure and naturligt. Gott! Sedan gav vi oss ut på lördagslöpning.  Debut för oss tillsammans. Eller ja, vi började tillsammans och sedan försvann Musslan i ett tempo som om han var en uppblåst ballong man släppte luften på. Svisch! Han hade målet inställt på att springa 5 kilometer och själv hade jag siktet på en timmes fartlek. Och det kändes så himla bra idag. När jag var färdig vill säga. Man kan väl säga att dagens löpning var både rolig och jobbig och utmanande. Ibland var det motigt och tungt och ibland var det som att sväva på moln. Men det gjorde precis ingenting för jag var närvarande i det jag gjorde och jag lät nuet vara precis som det är. Acceptans. Här och nu. Bra träning det där. Flera gånger kom jag på mig själv med att upptäcka nya saker i naturen runt omkring i på runda som jag har sprungit hundratals gånger. Flera gånger kom jag på mig själv med att tänka att det var så innerligt skönt att inte pressa några tider utan helt låta kroppen bestämma tempo. Ibland lite snabbare och ibland lite lugnare. Mitt pass slutade på lite drygt 11 kilometer och det innebär att jag slutar på lite mer än 18 kilometer i Tajtsens vårrusutmaning även den här veckan. Prima ballerina.

20130413-112138.jpg

Hur började ni er lördagsmorgon?

7 thoughts on “Underbara lördagslöpning

  1. Så bra ni är, du och Musslan. Snyggt pannband du har, jag har ett likadant fast snorgrönt! Jag började lördagen precis som ni – med löpning. Och nu har jag precis ätit en massivt stor lunch (älskar PF :-D) och eftersom tiden tillåter ska jag snart bege mig till gymmet för dagens andra pass. På rätt väg igen! Kram och skön lördag på dig/er!

    • Visst är vi bra 🙂 Roligt att göra någonting tillsammans också. Jag har liksom inte riktigt kunnat göra det med någon i en relation tidigare så det är också lite nyttigt för mig att kunna kombinera det jag gillar med den jag gillar! Härligt att PF verkar fungera för dig och att det tar dig tillbaka på banan. Kram på dej!

Kommentera

