B & B in the B-room = glädje, inspiration och gemenskap

Hej hörrni.

Inte ett ljud från mig idag. Jag har varit i Växjö och tränat och träffat helt fantastiska människor. Precis som när jag var hos Beata i Mullsjö förra helgen kan jag inte på rättvist sätt sammanfatta hur bra det har varit. För den här dagen har varit så mycket på en och samma gång: rolig, utmanande, utvecklande, inspirerande. Vi har tränat och tränat och svettats och tagit i långt ifrån tårna och pratat och skrattat. Hela dagen har genomsyrats av gemenskap och kärlek till träning. Fantastiska Betty och Magdalena Bibik har stått för professionellt ledarskap och har genomfört tuffa, roliga och utmanande pass. Får ni möjlighet att träna för Betty eller Magdalena – gör det. Jag har sagt det tidigare men det tåls att sägas igen för de här tjejerna brinner för träning och delar med sig av sådan inspiration. Ja, men jag är helt såld!

20130414-210030.jpg

Helgens inspiratörer: Martin, Betty, Magdalena och Janne.

Dagen inleddes med en dansklass för Magdalena med koreografi till ingen mindre hit än Fame. Och det var så roligt! Jag älskar att dansa och gick mycket på dansklasser när jag bodde i Kalmar. Här i Vimpan finns det inget sådant och mina dansmoves var sannerligen lite ringrostiga men det var grymt roligt. Träningsglädje på hög nivå. Därefter var det dags för ett kettlebellpass för Betty. Ett riktigt svettpass där både uthållighet och beslutsamhet sattes på prov. Som avslutning fick vi jobba i par och verkligen heja på varandra under 10 minuter där vi utförde burpees och svingar och goblet squats och ännu lite mer burpees. Till lunch höll Janne Westerlund föredrag med kontentan: The sky is the limit. Vilket på många sätt känns en tanke som hela dagen har handlat om. You can do it. För att bli sitt bästa jag och leva sitt bästa liv måste man satsa på sig själv. Återigen, jag är såld!

Efter lunch var det dags för avslutning och  Boot Camp. Vi delades upp i lag och tävlade mot varandra i en rad grenar. Vi sprang och kravlade i lera och bar varandra och hade dragkamp. Alla gav järnet och det var pannben och järnspyske för hela slanten. Mina lagkamrater (och givetvis ni andra också!) var helt taggade och vi tog slutligen hem kampen. Varenda liten muskel i min kropp är fullständigt utmattad efter den här dagen och Boot Camp var jobbigare än vad jag hade kunnat föreställa mig men så galet roligt. Jag lämnade Växjö med trött kropp men hela jag var fylld med ny energi. Gladtrött och utmattad men ändå helt lycklig.

20130414-205901.jpg

Fantastiska Anne

20130414-210130.jpg

Maria & Sara. Helt härliga tjejer.

20130414-205850.jpg

Mitt lag i Boot Camp – ”Hard core”.

20130414-205929.jpg

Hela gänget samlat.

20130414-210039.jpg

20130414-210054.jpgTack Betty, Magdalena, Martin och Janne för konventet och tack till alla härliga tjejer som förgyllda min dag. Jag hoppas att vi ses snart igen!

 

12 thoughts on “B & B in the B-room = glädje, inspiration och gemenskap

  1. Åhh så kul ni ser ut att ha haft!! Ångrar lite nu att jag inte bokade in mig..
    Nåja inget att deppa över, skulle nog bli något liknande i höst! Får ta det då istället ..
    Kul med sådan blandning av allt!!
    Och härligt väder med – underbart!!
    =)

    • Vi hade det underbart bra 🙂 Du får se till att vara med nästa gång istället. Jag är säker på att Betty kommer att följa upp det här och göra något stort av det. Vi får se fram emot det 🙂

  2. Ja visst var det helt fantastiskt. Jag kunde inte somna igår, var så uppe i varv. Med andra ord blir det segt idag men det får det vara värt. Återigen kul att ses och grattis till vinsten, den var ni värda. Ha en fin dag!

    • Jag var helt trött i kroppen men helt pirrig i hjärtat efter dagen. Det blir ju dubbel glädje när man får träna och träffa härliga människor. Så glad för det! Ni kämpade på hur bra som helst ni också 🙂 och du slog ju mig i löpningen till slut 😉 bra jobbat! Ha en finfin dag!

Kommentera

