Om Fröken som inte leker duktig

Om jag har ont i musklerna idag?

HAR PÅVEN EN KONSTIG HATT?

Ja. När jag vaknade i morse fick jag maska mig ur sängen som om jag vore stor, stel anakondaorm. Yeez, det är helt galet. Jag vet faktiskt inte om jag någonsin har haft så här öm kropp i hela mitt liv. Eller så är jag bara väldigt sliten. Och trött. Och kanske lite förkyld. Förmodligen allt i kombination.

Så den här Fröken tänker inte leka duktig idag och när första lektionen är avklarad ska jag gå hem. Det är så många gånger jag har tvingat mig igenom lektioner och möten och utvecklingssamtal för att jag känner att jag måste. Ni vet, bara jag gör det här så blir det bättre sen. Inte nu. Idag lämnar jag mina elever åt sitt eget öde och jag är säker på att byggnaden står kvar när jag kommer tillbaka till skolan. Vilket med all säkerhet inte blir i morgon.

bootcamp

Underbara människor! Värken i kroppen står jag gärna ut med för att få uppleva allt roligt och galet vi tog oss igenom igår. Trötthet och ev förkylning får gärna lämna min kropp. Pronto.

8 thoughts on “Om Fröken som inte leker duktig

  1. Klokt beslut! Har själv suttit still på min stol hela dagen, en plåga när man vad tvungen att resa på sig 😉 men som du säger så var det värt det!!!

    Hoppas förkylningen försvinner! Kram

    • Det var sannerligen värt all värk i kroppen efter den fantastiska dagen. Och jag tänker på er, som tränade TVÅ dagar, ni måste ha galet ont i kroppen. Idag är jag hemma och råder bot på min slitna kropp och hoppas att må bättre i morgon igen. Kram!

  2. Du har blivit så grym på att bekämpa FD (vi behöver väl en förkortning för Fröken Duktig, nu när vi pratar om henne så ofta, tänker jag ;-)) på sistone min vän! HEJA DIG och helt rätt beslut. Hoppas du tar väl hand om dig själv idag och att du håller dig kry. Kramar!

    • Visst har jag blivit bättre på att bekämpa FD (bra förkortning där 😉 ) Idag är jag hemma och pysslar om mig själv och ser till att må bättre. Man får ta hand om sig själv! Kramar

Kommentera

