Paus = nya insikter

Det känns så skönt att morgnarna börjar blir lite varmare. Idag: inga överdragsbyxor till gymmet. Vårtecken för mig.  Stickad halsduk var egentligen inte nödvändigt. Note to self: du kan ta fram de färgglada vårsjalarna.

20130419-105028.jpgJag var alltså lugn och fin mot mig själv igår. Yogakursen var lika behövlig som förra veckan och jag märker att jag blir bättre på att släppa tankar som vill in i huvudet. Jag kan vara här och nu i kroppen på ett sätt som var klippt omöjligt för mig för några månader sedan. Efter yogan fortsatte jag i det avslappnade spåret och tog bara en kväll för mig själv. Jag fixade lite hemma, förberedde mellislådor och bakade proteinostkaka. En favorit som jag kände att det var dags att blåsa liv i igen. Lampan släcktes tidigt och ja, det gjorde sugen för energin den här morgonen.

20130419-105341.jpgDagens pass då?

Eftersom det är geggvecka tog jag ännu ett favoritpass från tidigare och körde biceps och rygg. Jag gillar verkligen den där T-bar rodd som övning. Sjukt bra kontakt med musklerna och jag kände utveckling sedan jag avslutade förra upplägget. Härligt med lite boost så här på fredagen. Jag har också insett att jag faktiskt har saknat alla dessa burpees som låg i förra upplägget. För mig blir det ett tydligt bevis på att man ibland behöver ta paus ifrån övningar man både gillar och inte gillar – för om man gör samma hela tiden får man aldrig nytt perspektiv på något som är roligt eller jobbigt. Nu kändes dessa från början hatade burpees roligt igen och visst studsar jag upp från golvet med mer kraft nu än tidigare.

Dagens tips: våga variera din träning mer och ta paus från övningar du både gillar och som utmanar dig. Paus = nya insikter.

One thought on “Paus = nya insikter

Kommentera

