Dagens middag: got to love the Ultra Pro

Jag har pratat om den där Ulta Pro-grytan tidigare men yeez, den är så bra! Värd varenda krona (och det var ganska många kronor). Jag lägger gärna pengar på saker till köket som rejäla knivar och andra redskap på samma sätt som att jag gärna lägger pengar på bra råvaror. Som ni säkert förstår: mitt matkonto är stort. Fast jag rättfärdigar det med att det är en prioritering jag gladeligen gör för att få möjlighet att äta bra och må bra. Pasta, mjöl och socker är inte dyra grejer. Ekologisk frukt och grönsaker, bra kött och andra rena produkter kostar pengar. Så är det. Och jag vet att ekonomi många gånger är en anledning till att människor inte äter bättre än vad de gör. Och en stor dos okunskap vill säga. Med tanke på att jag sparar många (verkligen många!) hundralappar på att inte gå på krogen, inte köpa flera kilo godis eller att inte dricka stora mängder läsk varje månad borde fler människor, rent teoretiskt, kunna prioritera annorlunda och bättre när de fyller in varukorg.

Åter till Ulta Pro-grytan. Idag tillagades köttet till perfektion och jag gjorde inte annat än att banka in kryddor, sätta in grytan och ta ut den ur ugnen. Vi är ett bra team grytan och jag. Lite potatis, sötpotatis, halloumi och sallad gjorde så att allt liksom gifte sig helt fantastiskt in munnen. You got to love the Ulta Pro.

20130422-191716.jpg

Kommentera

