Torrschampo får göra susen idag

God morgon babes.

Trött Cilla som klev upp alldeles för sent idag. Tvätta håret, nä det orkar jag inte. Mitt nya torrschampo från Batiste får göra sitt istället. Visst är det roligt att gå på fest och vara uppe sent då och då, men flertalet gånger under gårdagen tänkte jag verkligen: jag älskar mitt liv och jag älskar att jag inte hänger på krogen var och varannan helg. Det kändes liksom meningslöst att vara så galet trött som vi var hela dagen igår. Energin kom ju aldrig så där på riktigt, kroppen kändes matt. Tänk då att människor tillbringar varje helg på det sättet och att de dricker betydligt mer alkohol än vad jag gjorde. Det är faktiskt lite skrämmande att många människor torde leva livet med nedsatt energi och aldrig riktigt får känna sig uppboostade.

20130422-070524.jpg

2 thoughts on “Torrschampo får göra susen idag

  1. Det är en balans även det där med skojsigheter. Vi har massor vi skulle vilja gå på de närmsta två veckorna. Vi har ju konserter som vårt gemensamma nöje jag och min man. Men det funkar liksom inte ihop med fokus och familjeliv. Från att tänkt gå på två av tre spelningar blir det nog igen. Har rannsakat mig själv och känner att det inte är prio ett just nu. Njuter hellre på min dotters ettårsdag i fulla drag!
    Sen behöver man naturligtvis vuxentid och roligheter men man får lära sig att välja sina tillfällen även där.

Kommentera

