Grön drink goes röd drink

Hej raringar.

Min söndag blev en sådan där dag när ingenting blev rätt. Ingenting gick min väg och jag fick anstränga mig för att inte hamna i fel tankebanor. Lite yoga och avslappning fick mig på rätt spår, men nja det är synd att säga att dagen avslutades med ett leende på läpparna. Det var en sådan dag helt enkelt och jag är tämligen säker på att det blir så av en anledning: jag ska lära mig att tänka nytt.

Men nu är det måndag och jag sa till mig själv när jag vaknade att skruva upp humöret och tänka just nytt. För det är ju så där med livet, lite upp och lite ner. Det kan inte alltid vara ljust och roligt men jag kan välja på vilket humör jag börjar min dag med. Jag kan välja hur jag reagerar på saker som händer och genom det också få ett annat resultat. Så idag reagerar jag med eftertanke och väljer att vara en människa man tycker om att vara i närheten av. Bra va?! Så för att boosta min goda energi för dagen gjorde jag en grön drink a la Vevve till frukost. Grön drink fast röd vill säga. Mycket smaskig!

20130428-105830.jpg

20130429-090904.jpghallon
kiwi
melon
blåbär
morot
ingefära
kanel
½ dl kokosmjölk
2 äggvitor

Mixa samman och häll i glas. Jag toppade med hallon och lite kokos. Jag tycker att det är viktigt att äta med ögonen också. Slurp!

4 thoughts on “Grön drink goes röd drink

    • Man har ju sina dagar när ingenting fungerar och det är så det måste vara. Jag har blivit bättre på att ladda om efter de där dagarna och gör inte lika stor grej av det. Så yes, nu kan vi börja om och ladda upp för bättre dagar. Stor kram till dig och mig!

  1. Hej! Jag hittade din blogg när jag letade efter recensioner av pwo:n Fucked up och såg att du använt den. Vet dock inte när det var och hittade inte senare inlägg när du använt den. Såg dessutom att du löptränar vilket jag också gör. Jag har köpt fucked up och har tänkt prova den innan jag tränar för att förhoppningsvis orka lite mer men nu när jag läst runt lite så har jag inte hittat någon som använder den vid just löpträning och undrar därför om du har provat den innan löpning någon gång? Och i så fall vad du tyckte? 🙂 Vore jättetacksam för svar.
    Önskar dig en fin dag!
    /Jessika

    • Hej Jessika!

      Jag har använt Fucked Up främst i samband med styrketräning, men har använt andra PWO när jag löptränar. Min upplevelse av PWO är att de fungerar bra även vid löpträning eller annan konditionsträning. Prova helt enkelt! Du känner själv om det fungerar för dig eller inte. Fucked Up kan ge lite stickningar i huden vilket en del tycker är lite obehagligt. Mig påverkar det inte särskilt, jag blir mest lite taggad av det. Jag har använt Craze tidigare men eftersom den är under utredning använder jag den inte just nu. Jag har varit nöjd med Fucked Up när jag styrketränar så jag kan tänka mig att du får bra boost även till löpningen. Hör gärna av dig och säg vad du tycker! Ha en fin dag. Kram på dej

Kommentera

