Första maj och lugn löpning

Hej kompisar.

Jag hann inte med så mycket bloggande igår. En intensiv arbetsdag avlöstes av Valborgsfirande med vänner. En trevlig kväll med god middag, massa prat och lite rödvin. Runt midnatt var jag i säng och det kändes som en alldeles lagom kväll för min del. Jag har många gånger varit sådan som tackar nej till tillställningar för att jag inte vill vara uppe hela natten och vakna som en sliten trasdocka dagen efter. Eftersom jag är en klok flicka har jag nu lärt mig att jag själv väljer när jag går hem, hur länge jag är vaken och om jag vill dricka vin eller inte. Att jag numera har botat mig själv från mitt tidigare allt eller inget-tänk när det kommer till kost har mitt sätt att tänka på och bruka alkohol också blivit balanserat. Jag kan ta ett eller några glas vin om jag vill, jag kan avstå om jag vill. Vi är ju olika men för mig är det sällan intressant att dricka så mycket alkohol att jag går över gränsen. Det medför enbart negativa konsekvenser och alkohol är sannerligen inte något kroppen egentligen behöver. Att njuta av ett gott vin är något helt annat än att bota smärta och fly verkligheten. Jag har tidigare skrivit om ämnet, läs här.

I morse hade jag tänkt lång sovmorgon men väcktes av Musslans vänner som ringde på dörren som förväntansfulla barn på julafton och skulle bege sig ut till golfbanan. Mister Mulsslan skuttade mest omkring i något lyckorus över att få ge sig ut med golfklubborna och jag insåg att en morgon i sängen inte lockade alls. Istället klev jag upp och förberedde kroppen för löpning med pre workout-smoothie på bär, kokosmjölk och äggvita.

20130501-111553.jpg

20130501-111544.jpg

Den här första majmorgonen var solig och vacker. Löpningen var mest ett pass i mängden. Ingen sensation men genomförd. Alla pass kan inte vara fyllda med energi och geist. Jag kände ganska omgående att kroppen inte riktigt var på topp och de tänkta intervallerna blev istället lugn och avkopplande löpning. Och det är helt okej! Jag sprang cirka 7 kilometer istället för den planerade milen. På vägen stannade jag hos mina föräldrar för att hämta min cykel, månadens Glossybox och vårkläder som jag saknar här hos Musslan. Det är tid att städa undan vinterjackor och skor och helt enkelt ge plats åt vårgarderoben. För nu är minsann våren är här och tänker inte tolerera kyla och oväntad nederbörd i form av snö. Nej, nu är våren här och det känns fantastiskt underbart!

20130501-111549.jpg

Resten av dagen ägnar jag åt fix här hemma och rättningshögen. Det känns skönt med en dag att jobba undan lite och styra upp ordningen inför Marias ankomst på fredag. Musslans rävlya är inte särskilt stor men vi får använda devisen hjärterum och stjärterum under helgen. Bra så!

2 thoughts on “Första maj och lugn löpning

  1. Vad fin du är!:-)
    Jag kämpar på med min obekväma träning och idag var det nära-döden-träning….
    Hoppas att du får en härlig helg!! Kram

  2. Det är ju så märkligt att jag inte kan skriva på IG, prova idag igen men näää…Aja kan ju gilla iaf 🙂 Halv fem gick jag upp med stora tjejen, mannen och lillebror sov till halv sju. Då stack jag ut på en 5 km rund – så gött och skönt att vara klar innan 08 med allt! Får passa på när mannen är hemma på morgonen 🙂 Ha en fortsatt bra dag och bra jobbat! Som nån sa på IG – alla pass räknas!

Kommentera

