Svettcirkel och huvudstående

Precis som gårdagens flög förbi känns det som att hela helgen har rusat iväg. Jag antar att det blir så när man har roligt mest hela tiden. Vad jag gillar mest med den här helgen är att den inte har varit så fancy. Maria och jag har tränat och promenerat och gått omkring i myskläder. Jag gillar att umgås med människor när jag kan vara mig själv så där rätt igenom och det har jag verkligen fått vara hela helgen. Musslan undrade om det inte kändes märkligt att bjuda hem en människa man aldrig har träffat på riktigt innan. Nej, det kändes inte märkligt att bjuda hem en människa jag aldrig tidigare träffat i verkliga livet. Maria och jag har hängt ihop på nätet i över ett år och har lärt känna varandra på ett riktigt fint sätt. Det kändes helt naturligt att ha henne här och det har troligen inte varit en tyst stund från det att hon kom hit till det att hon åkte. Jag gillar, gillar, gillar min blogg lite extra sådan här stunder som gårdagens workshop och den här helgen när jag träffar människor som jag aldrig hade kommit kontakt med om det inte vore för bloggen. Den bidrar till gemenskap och berikar mitt liv. Tack för det bloggen.

Den här morgonen var vi lite smått slitna efter gårdagens workshop och åt frukost och tog det lugnt innan vi begav oss till gymmet. Där satte vi ihop ett cirkelpass som blev en riktig svettcirkel. Bra tempo rätt igenom och vi peppade varandra för att orka det sista varvet. Så fantastiskt roligt att ge järnet och träna tillsammans med någon som ligger lite på samma nivå. Ibland saknar jag att träna tillsammans med någon som gör att man verkligen får ut den sista energin i kroppen.

20130505-145457.jpg

Hopprep 50
Drag till bröst/hakan
Dips mot hög bänk
Renegade row
Övning för rumpan med gummiband
Klockan (ungefär som jorden runt)
Russian twist

Vi körde 15 reps på samtliga övningar förutom hopprep och fyra varv. För varje varv försökte vi slå tiden från föregående varv och lyckades samtliga varv. Vi var gladtrötta när passet var över och avslutade med att fila på tekniken i svingar, clean och snatch. Jag har blåmärken på armarna sedan gårdagen och ömma muskler, men vet ni? Jag älskar, älskar de där kulorna. Kettlebells är i mitt liv för att stanna. Vi tränade också på att öva på huvudstående, göra kullerbyttor och stå på händer. Jag har aldrig lyckats komma upp i huvudstående för att jag inte riktigt förstår hur jag ska göra. Eller mest för att jag inte tror att jag kan. Jag trodde inte riktigt att jag hade den kontrollen över min kropp. Dumt! Maria visade mig hur jag skulle tänka för att komma upp i handstående och med lite övning lyckades jag komma upp en bit. Jag är lite harig när det kommer till sådant som att stå på händer och klättra på väggar och stå på huvudet, men vill utmana mig själv när det kommer till sådant jag inte riktigt vågar. Nu när jag vet hur jag ska jobba med tekniken för att komma upp i huvudstående kan jag öva på egen hand. Att våga prova saker som skrämmer mig är något jag har bestämt mig för att göra den här året. Jag har trots allt vågar göra kullerbyttor och öva på handstående även att jag aldrig någonsin trodde att jag skulle våga mig på sådant. Practice makes perfect ni vet och jag är en tuff tjej.

20130505-142657.jpgPlanen för det som återstår av söndagen är att rätta nationella prov, laga mat och styra opp matlådor för veckan. Utöver det är kvällen helt oplanerad och jag gör vad som faller mig i smaken. Läser bok, springer en återhämtningsrunda i skogen, styr i köket eller något helt annat som jag känner för att göra.

Nästa vecka är kort arbetsvecka och den stundande ledigheten är oerhört välkommen. Den här tiden med nationella prov och betygssättning är slitsam och alla pauser och andningshål är ovärderliga. Det kan tänkas att bloggen får ta mindre plats i mitt liv ett par veckor framöver. Om tiden inte räcker till är det viktigt för mig att lägga energin på rätt saker och om ett par veckor vankas det sommarlov. Då kan jag träna och skriva hur mycket som helst och jag tänker att ni stannar kvar även om inläggen ploppar upp lite mer sporadiskt ett tag.

Ha en fin söndag vänner.

Kram!

One thought on “Svettcirkel och huvudstående

Kommentera

