Crazy Thursday, kärlek och podcasts

God morgon Crazy Thursday och ledig dag!

Musslan klev ur sängen tidigt idag och jag fick ligga kvar. Det kan vara något av det skönaste som finns: att vakna tidigt och veta att man kan sova vidare. Att jag sov vidare särskilt länge spelar ingen som helst roll. Kroppen vaknade till liv strax efter sju och jag kände mig pigg. Redo för en ny dag.

Mr och jag tillbringade kvällen med att tvätta och fixa tillsammans. Jag kommer ibland på mig själv att tänka hur mycket enklare jag upplever att det är att vara i förhållande nu än tidigare. Det finns en historia att berätta även där när det kommer till min personliga utveckling och jag tänker ofta på något som min mamma sa till mig en gång: Om du tror att det finns en man som ska stämma in på alla punkter på din kravlista är risken att du förblir ensam.

Det kändes ju lite hårt för Fröken Duktig att ta in, men det är verkligen sant. Min mamma är en oerhört klok kvinna och en stor förebild för mig. En kvinna som har gått sin egen väg i livet och alltid boostat och peppar mig framåt i livet. Så det är klart att hon hade rätt och om jag hade fortsatt med mina högt uppsatta krav på vad en man skulle vara och på hur ett förhållande skulle se ut hade jag gått miste om en stor kärlek. Jag är tacksam för att Musslan var så angelägen att charma mig och inte gav upp när jag stretade emot och jag är tacksam för att jag har den här fantastiska manspersonen i mitt liv. Jag tänkte att jag skulle återkomma till ämnet kärlek och relationer vid senare tillfälle eftersom mina tidigare trasiga, destruktiva och osunda förhållanden har format mig på många sätt. Jag antar att jag inte är den enda som har levt i trassliga förhållanden och lagt energi på människor som inte formar vår insida på rätt sätt. Det finns troligen igenkänning även där och intresse att läsa om det. Rätta mig gärna om jag har fel hörrni. Nästa vecka är det ett år sedan jag och Musslan träffades och om ni visste vad den människan har stöttat mig och hjälpt mig att komma framåt i min utveckling.

20130509-092838.jpg

Min lediga dag började jag med morgonpromenad till Törnrosdalen där jag hälsade på mina föräldrar och hämtade hem post. Jag vann en tävling hos Suzan förra veckan och väntar med spänning på att paketet ska komma hem. Som sällskap i öronen lyssnade jag på Träningsglädje Talks och Inner Strength Podcast. Jag har inte lyssnat på podcast särskilt mycket tidigare men under de senaste dagarna är jag hooked. Sara och Petra är sådana fantastiska tjejer som jag inspireras av och deras podcasts är galet bra. Om ni inte har lyssnat – gört!

20130509-102135.jpgMin plan för den här lediga Crazy Thursday är att ta mig an rättningshögen. Jag har bestämt mig för att ta torsdagen och fredagen till arbete och sedan umgås och göra roliga saker under helgen. Det känns som en bra kombo i att göra det jag behöver för att få jobbet att gå ihop och ge mig själv tid för avkoppling och återhämtning. Kvällarna viger jag helt till att umgås med Musslan och inte lägga för mycket energi på varken blogg, jobb eller sociala medier. Balans people, viktigt för mig.

Vad gör ni idag och under de här lediga dagarna?

Kommentera

