Pannkakslunch för en ledig dag

När jag inte jobbar tycker jag om att göra annan sorts lunch än de matlådor jag tar med till jobbet. Som pannkaka till exempel. Det är enkelt att göra och mycket smaskigt!

20130509-123841.jpgMina pannkakor görs aldrig på det traditionella sättet med vetemjöl och mjölk eftersom min mage är känslig mot gluten och att jag är laktosintolerant. Jag har experimenterat med en rad olika recept men brukar numera slänga ihop lite av det jag fungerar bra tillsammans. Ibland använder jag bovetemjöl eller mandelmjöl men idag körde jag på den lite mer proteinrika varianten med ägg som bas. Fungerar prima! Vaniljpulver och bär fick stå för det söta, alltså en enkel vardagspannkaka som mättar bra men också ger lite sötma om man gillar det.

Vispa samman:

1 ägg
2 äggvitor
½ dl kokosmjölk
1 tsk fiberhusk
1 tsk psylliumfrö
1 tsk kanel
1 tsk vaniljpulver

Toppa med:
bär
nötter
kokosflingor

20130509-123814.jpg

20130509-123827.jpg

20130509-123849.jpg

Kommentera

