Smaksätt ditt kaffe: lakritspulver

Jag har tipsat om det förut, men lakritspulver i kaffet är så överfantastiskt gott att det tåls att tipsas om igen. Jag är lite av en lakritsjunkie och när jag väl köper godis väljer jag gärna godis med lakritssmak. Sött, surt eller salt spelar ingen roll – allt med lakrits går hem hos mig.

Jag tillhör den skara människor som gärna köper smaksatt kaffe, men i Vimmerby finns det sällan eller aldrig sådant att köpa. Här säljs det mest tesorter av alla dess slag och även om jag gillar te föredrar jag bara vissa sorter och då inte alltid sådana som säljs i lösvikt. Om jag befinner mig i någon större stad och besöker någon typ av kaffebutik brukar jag köpa på mig några påsar med smaksatt kaffe. Nu var det länge sedan jag gjorde det och använder därför mitt älskade lakritspulver som smaksättning. Det är så ljuvligt gott! Bor du i Vimmerby? Då finns det lakritspulver från Lakritsfabriken att köpa på Hälsoboden och givetvis på många webshopar på nätet.

20130509-151444.jpg

20130509-151450.jpg

2 thoughts on “Smaksätt ditt kaffe: lakritspulver

Kommentera

