Dansa. Pausa. Springa.

Idag: löpning på schemat. 10 sköna kilometer i ett tämligen bekvämt tempo. Rundan jag körde idag innehåller mycket uppförsbackar. De första sex kilometerna går i princip enbart uppåt och sedan vänder det. Det är ganska skönt att veta att den jobbigaste delen avverkas först och att sträckan hemåt är något lättare.

20130515-074954.jpg20130515-080527.jpgJag vet att jag den här våren flertalet gånger har pratat om hur tacksam jag är för att jag har hittat glädjen i att springa igen. Men jag kan inte säga det tillräckligt många gånger! För mig är den en stor vinst att kunna springa och njuta av det. Idag var en sådan dag när jag inte på något sätt utmanade mig själv utan sprang på i min egen lilla värld. Jag behöver sådan tillfällen också och vinsten i sig ligger i att det är lika roligt för att springa ett lugnt pass som ett utmanade och snabbt pass. Mina hjärnspöken finns inte längre, och skulle de försöka ta plats i mitt huvud vet jag precis hur jag gör mig av med dem. Heja Cilla!

6 thoughts on “Dansa. Pausa. Springa.

    • Det där stunderna när man har sin egen tid är verkligen guldvärd och sätter sannerligen också guldkant på tillvaron. Vill inte vara utan! KRAM

Kommentera

