Crazy Thursday: era kärlekshistorier, tack!

Oh, it’s Crazy Thursday all right! Jag var så sjukt trött när klockan ringde idag. Ingen morgonpromenad, inget gym. Nej tack, jag vill sova, sova, sova. Det börjar kännas i kroppen att jag rättar prov och funderar över betyg under alla luckor som bjuds på jobbet. Så även hemma. Det är fyra veckor kvar till studenten, varav den sista veckan inte är fullt lika hektisk som de andra. Tre veckor av stenhårt arbete och ja, jag är redan bra trött och sliten även om jag anser mig ha bättre kontroll över situationen i år än tidigare år.

Idag är en sådan dag när jag riktigt längtar efter kvällens yogakurs. Jag behöver den. Dra på trissor vad jag behöver den. I morgon är jag hemma och rättar nationella prov. Det är nästan så att jag tar sovmorgon och hänger på gymmet när Musslan spelar match på kvällen. Vi får se vad kroppen säger när den vaknar i morgon.

20130516-084259.jpg

Japp. Det är alltid lite mer galet på torsdagar.

Kan ni inte pigga upp mig genom att berätta något roligt? Typ vad ni gör idag? Eller vad ni har på er för all del? Eller vad ni ska göra i helgen?

Som ni ser på bilderna ovan har jag en prickig tröja från H&M. Jag älskar prickigt. Och randigt. Och på benen sitter ett par jeans som börjar sitta riktigt bra om jag får säga det själv. Det är nästan så att jag tror att de börjar bli lite lösa i midjan.

Jag kan avslöja att Mr och jag ska ha någon form av firande i helgen. Det är ett år sedan vi träffades och eftersom vi inte har någon som helst aning om när vi blev tillsammans har vi bestämt oss för att uppmärksamma den dagen då vi träffades. Det var bara vi helt plötsligt och när vi försökte komma på en dag som skulle bli vår dag kändes det helt fel. Så vi firar den där märkliga kvällen när vi helt sonika uppmärksammade varandra. Inte för att det blev vi den kvällen utan det tog bra mycket längre tid än så. Motsträvig och rädd för kärlek som jag var. Lyckligtvis har Musslan egenskaper som plockar fram det bästa i mig och ja, nu ser jag riktigt mycket fram emot vår dag på lördag. Kärlek är bra härligt!

Nu vet jag! Ni kan väl förutom ovanstående saker berätta om hur ni träffade era kärlekar? Låt oss fylla bloggen med massa kärlek den här galna torsdagen. Ja!

14 thoughts on “Crazy Thursday: era kärlekshistorier, tack!

  1. Åh vad fin du är, och vad fint att få läsa om kärlek! 🙂
    Jag skuttar runt i nykär-känslan just för tillfället, och det är nog den bästa känslan som finns. Först och främst är det ju han den dära killen som jag umgåtts konstant med sedan i slutet av februari (flyttade typ alla mina grejer hit förra helgen, och den där känslan är ju också smått magisk) Förutom att vara nykär i honom så har han också blivit min bästa vän och vi har så himla roligt tillsammans. Han är nog allt jag någonsin önskat. Åh, känns ju nästan pinsamt vad bra det är.
    Sen nummer två, så är jag nykär i löpningen igen, och ja träning över huvud taget. Efter nästan två månader med värsta dippen och noll motivation så är allt sådär kul igen. Vill bara träna eller springa hela tiden. Win win win.

    Ha en fin torsdag Cilla. Älskar din blogg och skrivande. Sluta aldrig. Kram!

    • Visst är det underbart att vara nykär 🙂 Hela världen snurrar och kroppen pirrar. Musslan och jag fick en väldigt lång nyförälskelseperiod och det fina är att det också fanns något djupare och äkta när det första pirret ”la” sig. Jag brukar ha ganska lätt att bli betuttat i killar men jag tröttnar fort. Mest för att jag har valt fel sorts killar, men ändå. Med Musslan finns det någonting annat och jag är tacksam för det.

      Jag har ju förstått att det finns någon kille i ditt liv 🙂 och så mysigt att ni har kommit dit att du flyttar saker till honom. Ljuvligt! Jag tycker att kärlek får vara pinsamt bra, det innebär ju att något är rätt och att det har varit fel de andra gångerna. Eller hur?! Det är också så roligt att du också har hittat tillbaka till kärleken i att springa och att träna. Jag vet hur underbart det känns eftersom jag också hade en rejäl löpardipp. Men nu, nu springer jag och känner kärleken igen. Så heja oss!

      Och tack för din fina komplimang. Jag blir väldigt glad över att du gillar bloggen och jag lovar att jag inte har några planer på att sluta. Kram på dej!

  2. Jag träffade min nuvarande man pga att våra syskon gick i samma klass. Japp. Så länge har vi känt varandra. Sen vi var fem år. Det innebär över 30 år!!! Galet va? Vi har gått i samma klass lekis (som det hette på den tiden), 1-9 och gymnasiet. Han var (och ÄR!!) min bästa vän. Vi gjorde mycket ihop. Hängde hela skoltiden. Gick ihop hem från skolan. Efter studenten tappade vi kontakten och sågs bara sporadiskt på fester eller större tillställningar i Vimmerby. Men så tog vi upp kontakten någon gång -99 och något växte fram. Våren 2002 var det kört. Då insåg vi att vi var mer än bara vänner och allt föll på plats. 11 år senare är vi fortfarande bästa vänner, gifta och har 2 barn. Så kan det gå. Kärleken är underbar!

    • Vilken lång relation, och så häftigt! Det är unikt när man tänker på det. Att vara vänner så länge och sedan inse att den fina vänskapen också innehåller kärlek. Så underbart!

  3. Idag tränades det tidigt – nu jobb och i helgen skall jag vara ledig och bara njuta av solen!

    Hur min man och jag träffades? Vi hade spanat in varandra på gymmet utan att någon av oss visste att den andra hade gjort det.
    På den tiden när jag fortfarande var ute och festade stapplade jag in på ett ställe kvart i fem och hittade honom i trappan med polare och utropar ”du är han den snygga från gymmet!”. Stans bästa raggningsreplik tydligen eftersom han fortfarande är kvar :p

    • En helg att bara njuta av solen låter som en underbar idé. Jag ska försöka få till lite av den varan också även om jag har en stor rättningshög att jobba mig igenom.

      Spana in varandra på gymmet. Det låter smaskigt 😉 och det låter sannerligen som att det var en bra raggningsreplik. Kanske något att rekommendera till andra… jag är säker på att det hände av en anledning den där kvällen och ni är helt fina tillsammans. Det är ju underbart att hitta rätt och det har verkligen du gjort. Tack för din historia!

  4. Gör idag – typ ingenting. Herregud, så här dåligt jobbfokus har jag inte haft på länge. Kommer bara på extremt viktiga och brådskande uppgifter som att byta profilbild på jobbfacebooken.
    Har på mig – bekväma och tråkiga kläder. Eftersom jag inte orkade tänka office-piff under min smått kaotiska morgon.
    Helgen – ska till betty! Peppar peppar. För alla andra gånger vi planerat har en eller annan unge blivit sjuk. Ta i trä.
    Kärleken – jag var med i en sånggrupp, vi behövde en ny tenor och en av medlemmarna föreslog sin barndomskompis V. Han hängde på, jag tänkte ”vad skönt! Någon jag inte behöver bli kär i” (inte alls min ”typ” whatever that was nämligen). Sen sjöng och spelade han sig in i mitt hjärta. The rest is history. Han var min typ och jag var hans, tack o lov! Drygt 11 år sedan nu.

    • På något sätt är det nog lika viktigt att ha tråkdagar och ofokuserade dagar på jobbet som på gymmet. Det går inte att vara on top of the world varje dag. Ibland måste man helt enkelt byta profilbild 😉 Men, helgen! Betty 🙂 Så roligt. Jag hoppas att det blir av och att ni får en fantastiskt bra helg. Du får hälsa till henne från mig!

      Och kärleken, en sådan fin historia. Musslan var ju inte heller min typ enligt mig och så fel jag hade. 11 år av kärlek, det är sannerligen inte dåligt. Och det fina är: the best is yet to come. Kram!

  5. Jag har tyvärr inte så mycket roligt att berätta jag heller, precis som Lotta och Beatatjata har jag en tung dag just idag. Jag opererades igen i måndags ganska akut och hade hoppats att allt skulle lösa sig med benet men istället tillstötte det komplikationer. Nu ligger jag här med dropp och kateter och morfin och förband och ett nedstämt sinne. Det som inte ska och inte får hända hände under min operation. Och det gör mig ledsen, jag vill så gärna bli frisk! Troligen får jag ett skadestånd men det känns inte som om det spelar någon roll. Jag vill bara ha min kropp tillbaka! Jag vill kunna gå, cykla, springa, träna, skratta, njuta! Sista månaden i skolan innan studenten, sista månaden med klassen och jag vill vara där med dem , inte ligga i en sjukhussäng. Så just idag har jag en deppdag, det blir inte mycket vettigt gjort alls är jag rädd. Men snart ska jag sätta mig ute i solen och läsa en bok om näringslära, det ska bli skönt. Hoppas solen skiner hos dig med! Och ha det så skönt på yogan!:)

    • Åh, Frida! Jag är ledsen för din skull. Det verkar som att du har fått det riktigt jobbigt med din operation :/ Jag förstår att du vill bli frisk och jag håller tummarna för att allt kommer att ordna sig på bästa sätt. Du befinner dig i en period i livet som på något sätt är ovärderlig och jag förstår att det känns orättvist och frustrerande att inte få uppleva den på det sätt som dina klasskamrater och vänner gör. Även om det känns långt bort så lovar jag att din tid kommer. Jag hoppas att du ändå har fått en någorlunda bra dag och att boken om näringslära var givande och intressant. Min yoga var underbar och gav mig ny energi och kraft. Kram på dej!

  6. Samalika för mig och min käresta. Vi vet vilken dag vi träffades men inte när vi insåg/bestämde att vi var ett par.
    Vi jobbade i byggnaderna bredvid varandra, i hans byggnad låg kiosken så jag kom in dit med maskinolja i håret, och smörjfett över hela mitt blåställ – då får han syn på mig.
    Några dagar senare är han på konsert med sin vän och ämnet ”den där VÅLDSSNYGGA tjejen kommer upp”. Vännen visar sig känna mig och börjar där och då snida på en plan att få oss i samma rum.
    Vi träffas, vi ligger, vi umgås, vi sover hos varandra fast den andra jobbar natt(3-skift och 5-skift är sådär kompatibelt) och en dag inser jag att jag är kär.
    Den enda logiska reaktionen är då såklart: ”jag måste börja ligga med andra och sluta umgås med honom”…ibland är jag lite skadad.
    Men så blev det inte, förnuftet vann(för typ enda gången i mitt liv) och tvingade mig att inse att det här var han jag skulle vara med och när jag äntligen vågade säga det kände han samma sak och vi har levt lyckliga sedan dess!

    The End

Kommentera

