Det finns så fina människor

20130520-213334.jpgNi minns säkerligen den desperata tvåbarnsmamman Frederika som var en av deltagarna i motivationsserien Människor som inspirerar. I hennes inlägg kunde ni läsa om hur vi tillsammans har jobbat för att hon ska komma i gång med träningen och hitta glädje i att röra på sig. Frederika har varit enkel att arbeta med och hennes resa från den desperata tvåbarnsmamman till en inte särskilt desperat och mer lycklig kvinna har varit härlig att följa. Jag är så stolt över hennes framgångar och imponeras av hennes drivkraft att få ihop livspusslet som egen företagare för Middag Med Mera, mamma, sambo och numera också engagerad i sin kropp och träning. Jag har verkligen fått äran att lära känna en människa som är så genuin och äkta. Det har jag bloggen att tacka för, så mycket gott du för med dig lilla bloggen.

Igår stod det blommor utanför dörren när jag kom hem. Blommor och ett alldeles jättefint brev som tack för hjälpen. Jag blev så rörd! Det är Frederika själv som har gjort arbetet, jag har bara knuffat i rätt riktning. Det är hon som har velat nå förändring i tillvaron och hon har inte gett upp när hon mött motstånd och hinder. Mitt första projekt som ”PT” men sannerligen inte mitt sista. För mig blev Frederika och hennes vilja till förändring en knuff i rätt riktning att faktiskt blåsa liv i drömmen att jobba framåt mot de utbildningar jag vill ta mig igenom för att på riktigt kunna arbeta med träning och hälsa. Jag har mycket att tacka Frederika för!

20130520-213554.jpg

2 thoughts on “Det finns så fina människor

Kommentera

