#beyourbest

Tänk ni, det ordnade sig med betalning av Be your best convention och hela dagen har jag gått omkring med en härlig känsla i magen. Ni vet sådant där pirr som man nästan behöver hejda för att det är långt kvar till det som gör att det pirrar. November. Far, far away. Åh, längtig!

Jag vill också lyfta hur snabbt jag fick svar när jag hörde av mig till arrangörerna. Där i min panik och oro över att inte få plats kommenterade jag hos Sofy och skickade iväg ett mail till Träningsevent och det tog inga tider innan jag blev kontaktad. Väldigt proffsigt! Strulet med PayPal löstes snabbt (jag fick lite hjälp av min lärarkandidat) och vips var jag anmäld och cashade in betalningen. Mitt sparkonto fick påhälsning och det kändes så skönt att kunna betala utan att det på något sätt påverkar min ekonomi.

Mitt sparkonto fick påhälsning efter i eftermiddags när jag inhandlade lite nya kläder. Förr la jag mycket pengar på kläder och accessoarer men numera håller jag bättre i mina slantar. Eller ja, jag köper mer hälsorelaterade grejer än kläder kanske man kan säga. Men nu vad jag i behov av något fint att ta på mig när jag ska ut på baluns i helgen och målet var att köpa något färgglatt. Jag är svag för svart och faktum är att min garderob är väldigt, väldigt svart. Idag kompromissade jag med mig själv och inhandlade en svart blus, turkosa jeans och ett fräsigt och färgglatt armband. Jag kommer att bli smoking het. Dessutom passade jag på att köpa ett torrschampo som jag insett att jag inte kan leva utan. En produkt jag inte hade provat om det inte vore för Glossybox.

20130523-181013.jpg20130523-181019.jpg

Jag ser väldigt mycket fram emot den här helgen. Dels är det bal vilket innebär att många av mina elever ska klä sig i vackra klänningar och frack för att inleda studentkänslan på riktigt. Jag blir så stolt på något sätt. Min brors flickvän tar studenten nu och jag är säker på att hon kommer att glänsa av skönhet. Inte nog med det är det marknad och loppis här i stan på lördag och helgens stora snackis är givetvis öltältet som Åbro Bryggeri anordnar. Fullspäckat med andra ord. Däremellan ska jag också försöka få till något träningspass och gå på mammamiddag i Törnrosdalen. På söndag uppmärksammar vi de fantastiska kvinnorna i våra liv: våra mammor.

2 thoughts on “#beyourbest

  1. Hoppas att vi får se dig i outfiten också. Det låter jättefint! Jag är ju the queen och black annars, men på sommaren är det ju inte jättkul med svart.

    • Jag ska försöka hamna på bild i min fina outfit 🙂 Det blir lite nytt till både kvällens och morgondagens festligheter! Det är ju kul med färg även om jag på något sätt känner mig som mest bekväm i just svart. Det kan dock vara sviter från min tid som obekväm i min kropp då jag faktiskt gömde mig i svart.. så jag försöker att kombinera mitt självförtroende och min kärlek till den svarta färgen i en lite mer färgglad palett då och då 😛

Kommentera

