Det är alltid lite mer galet på torsdagar!

20130523-090917.jpg20130523-090931.jpgNär jag kom till jobbet häromdagen stod det en tomatplanta på mitt skrivbord från min kollega Karin. Sådant är väl hur underbart som helst! Glädje i vardagen och en boost. Det finns så fina människor omkring mig!

Idag hade jag satt klockan för morgonpromenad och Inner Strength Podcast i lurarna men jag verkar ha stängt av alarmet och somnat om. Musslan väckte mig när han gick till jobbet och hade han inte väckt mig hade jag troligen försovit mig rejält. Jag antar att kroppen behövde sömn och idag låter jag helt enkelt kroppen vila helt från träning. I morgon ska jag leka backintervaller i skogen och då vill jag ha fräscha och pigga ben och en kropp med god energi. Podcasten lyssnade jag på under tiden jag gjorde mig i ordning istället. Mycket bra pod! Det är lite spännande det där med röster tycker jag. Jag har läst Sofys blogg länge men har aldrig hört henne prata och det blir riktigt roligt att få en verklig röst till den röst man själv bildar sig av en bloggskribent.

Eftersom det i vanlig ordning är lite mer galet på torsdagar sitter jag här och försöker lugna mitt alltför heta temperament när min betalning inte går igenom till Be your best convention som går av stapeln på hälsomässan Allt för hälsan i november. Jag blir tokig och liksom ser framför mig att platserna går som smör i solen och att jag missar eventet precis som Blogger Bootcamp. Ett dygn tog det för platserna till BBC att ta slut och jag vill verkligen delta i det här evenemanget. Jag har inte använt PayPal tidigare men Yeez, det verkar som att mina kontokort innehåller alla fel som bara möjligt går på en och samma gång.

20130523-090926.jpg

Här sitter jag och försöker behålla lugnet när internetbanker och modern teknik inte vill fungera. Andas djupa andetag Cecilia. Andas.

Ska ni gå på Be your best convention och hälsomässan Allt för hälsan?

 

12 thoughts on “Det är alltid lite mer galet på torsdagar!

  1. Jag missade också BBC så jag köpte kvickt en biljett. Det här vill jag inte missa! Paypal är lite knepigt tycker jag, hoppas det löser sig!

    • Jag var också riktigt kvick den här gången. Därav min panikkänsla när jag inte kunde betala. Men det ordnade sig till slut och nu är jag glad, glad 🙂

  2. Skulle vara jättekul att gå! Ebb i kassan dock just nu, får väl se om det finns någon plats kvar 😦

    • Det är ju svårt det där med pengar. Man kan ju inte göra allt. Jag avstod ju trots allt från BBC av ekonomiska skäl. Först fick jag inte någon plats och när en del droppade av och det fanns möjlighet till plats hade jag inte råd. Finns det inte plats när du har pengar så får vi se till att träffas på något annat sätt framöver. Jag har på känn att det kommer att hända roliga grejer i höst 🙂

  3. Kul att du fixade biljetten! jag missade också BC så nu ska jag köra.

    Inte konstigt att du har så fina människor omkring dig du sprider ju sådan energi att det är svårt att inte gilla dig!!

    • Yes! Nu är det fixat och jag är glad och lugn 🙂 Det ska bli väldigt roligt att träffa dig.

      Och tack snälla för komplimangen 🙂 Jag försöker att sprida glädje och energi och känner mig lycklig när det uppfattas på det sättet!

      • Det gör du! jag är så glad att vi snubblade in på varandras bloggar och kan sprida och få energi över nätet – internet kke inte är så dåligt ändå

      • Jag är väldigt glad över att vi snubblade in på varandras bloggar. Det är helt underbart 🙂 Internet: inte alls så dåligt när man tänker efter!

  4. Vad kul att du lyssnade och gillade min podcast. Och visst är det kul att få en röst till ansiktet. Jag önskar att jag hade kunnat gå på Be your best men det är så långt att pendla från USA. =)

    • Dina podcaster har varit suveräna 🙂 Gillar mycket! Det är väldigt långt att pendla från USA så det förstår jag verkligen att det kanske inte är genomförbart. Men det ska bli väldigt roligt. Det är något särskilt med att träffa människor man dagligen inspireras av!

Kommentera

