En hyllning till miss Bodycomf

bodycomfFörra veckan var min sista vecka tillsammans med Helena som coach. Jag har tidigare skrivit att det har varit en av de bästa investeringarna i mitt liv. När jag kontaktade henne där strax innan jul var jag helt skev. Kroppen var rubbad rent hormonellt och varken träning eller kost fungerade riktigt som det skulle. Mina hjärnspöken från förr hade börjat nästla sig in och Lilla Fröken Duktig hade börjat bosätta sig i mitt liv. Detta trots att jag hade jobbat ordentligt för att hålla henne på avstånd. Något var tvunget att göras. Det insåg jag. Beata hade under hösten haft Helena som coach och eftersom jag mer eller mindre stalkade Beata var jag väl insatt i de framsteg hon gjort. Hon hade jobbat med balansen, sitt sätt att tänka och agera och hennes kropp hade förändrats väldigt fint. Helena kändes som det givna valet och boy vad jag är glad att jag har haft Helena vid min sida. De här fem månaderna har förändrat så mycket för mig. Både på in- och utsidan. Väl investerade pengar. Det är svårt att tacka nog för det arbete och den coachning Helena har lagt ner och därför hyllar jag henne med en helt egenkomponerad dikt. Låt oss kalla den En hyllning till miss Bodycomf.

Ack du sköna Helena,
i mina problem du har fått bena.
Det kan inte alltid ha varit lätt,
att på den långa vägen få mig rätt.

Jag började med att betala dig en slant
och därifrån har det mesta gått galant.
Ibland har jag gjort mina tabbar,
men med din hjälp mitt mål det inte sabbar.

De dagar jag har känt mig pissig,
har du fått mig att bli fnissig.
Du har fått mig på andra tankar,
och nu jag i flera minuter plankar.

Mitt mål var att komma i balans,
men du har också satt mig i trans.
Att ha dig vid min sida min coach,
har gett mig en helt ny approach.

Du har en sådan fin talang,
och med mig själv jag har hamnat i samklang.
Ditt sätt att aldrig svara snäsigt,
gör att hela livet blir mer fräsigt.

Ack du sköna Helena,
du har varit en riktig fena.
Jag gjorde allt som du sa,
och det har fått mig att må så bra.

Puss på dig Coach Helena!

4 thoughts on “En hyllning till miss Bodycomf

  1. Hihi, vad gullig du är! Ska skriva ut och spara 🙂 Eller så får jag kontra med en dikt om dig som lång och trogen kund… 🙂 Puss & kram!

    • Mycket välinvesterade pengar måste jag säga. Helena har verkligen pushat mig i rätt riktning. Jag hade inte kommit hit utan hennes hjälp och det är jag oerhört tacksam för. Kram!

Kommentera

