Finfredagsträning: darriga muskler

Hej kompisar!

Ledig finfredag idag. Planen var att springa intervaller i backe, tänja gränser och hoppa glädjeskutt men jag kände ett minikli i halsen när jag vaknade och det kändes dumt att utmana ödet. Förmodligen är jag bara lite rosslig men jag ansåg ändå att jag inte behövde utsätta hals och kropp för hög puls och mycket flås om det ligger något och tjorvar. Istället bestämde jag mig för att köra ett pass på gymmet. Idag avverkades rygg och biceps. Kanske den kombination av muskelgrupper jag gillar bäst att köra. Men det är nog bara för att jag gillar hur mina biceps växer när jag tar i. Med ett nästan tomt gym kan man spänna sig hur mycket man vill.

20130524-091919.jpg20130524-091938.jpg

Dagens pass bestod främst av superset och ett dropset. Just bicepscurls gillar jag att köra i dropset, det bränner riktigt gott i musklerna. För att få upp lite puls (men inte för hög för att reta halsen) körde jag några pulshöjande inslag med hopp över stång i kombination med T-bar rodd och la in burpees i ett superset med omvända flyes. Efter uppvärmning och rörlighetsträning såg passet ut som följer:

Sittande latsdrag och hammercurls 15 x 3
T-bar rodd och hopp över stången i stege: 4,6,8,10. Upp och ner i fem minuter.
Bicepscurls med stång – dropset: 15 reps tung vikt, därefter körde jag med två olika stänger mer lägre vikt till det att musklerna brände rejält.
Omvända flyes på alla fyra och burpees 15 x 3
Teknikträning med kettlebells: clean och snatch

Jag lämnade gymmet med ljuvligt brännande och darriga muskler. Riktigt svettig och gladtrött! Frukosten smakade extra gott efter träningen och nu är jag redo att rätta nationella prov i princip hela dagen. Jag gör paus för lägenhetstittande och lunch med Musslan. Därefter jobbar jag på väldigt fokuserat för att sedan hänga med vänner och bekanta resten av kvällen. Tyvärr hänger regnet i luften och hur det blir med öltältshäng framåt kvällen återstår att se. Det blir som det blir tänker jag. Och tjorvar inte halsen i morgon ska jag försöka ta mig till skogen för lite löpning och glädjeskutt i skogen.

20130524-091932.jpgTränar ni idag sötnosar?

Annonser

7 thoughts on “Finfredagsträning: darriga muskler

  1. Smart av dig att lyssna på kroppen, låter som att du fick ett massivt pass ändå.

    För min del-
    Morgonträning: yoga och rörlighet
    Lunchpass: reggaeton
    Kvällsmotion: TV-spel

    • Man får ju lyssna på kroppen. Jag har gjort det misstaget förr: att bara köra på utan att bry mig om vad kroppen vill och inte vill. Kliar det inte i halsen (eller om jag inte dricker för mycket vin ikväll) ska jag försöka ge mig ut i skogen i morgon. Om inte annat på promenad för den friska luftens skull.

      Din träning för dagen ser grym ut. TV-spel: Awesome!

  2. Så himla kul att läsa din blogg.
    Skulle vilja köra ett pass med dig! 🙂 Känns som du har mycket kunskap o bra övningar i ryggsäcken!!

    • Tack Jenny, vad roligt att du tycker det 🙂 Ett pass i framtiden är väl inte alls orimligt. Man får ju dock tänka på att jag inte har utbildning utan att det handlar om egen erfarenhet och kunskap jag har samlat på mig på vägen 🙂

  3. Vad kör du för rörlighetsträning? 🙂 skulle behöva lite tips!

    Tack för en grymt bra och inspirerande blogg! Blir alltid glad och peppad av att gå in och läsa! 🙂

    • Tack för din kommentar Johanna. Det värmer att du gillar bloggen 🙂

      Vad gäller rörlighetsträningen så kör jag en del med ”pinne” för att mjuka upp leder och muskler. Jag ska fila på lite övningar att dela med mig av och tipsa om. Återkommer om det, okej?! 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s