Tisdagslöpning

Idag är min vanliga energi tillbaka. Tröttheten har jag städat och sovit bort. Ibland blir jag faktiskt både trött och irriterad när det är stökigt hemma. Jag har blivit så mycket bättre på att inte städa ihjäl mig och låta damm och disk vara de dagar jag inte orkar bry mig men så vips blir det lite för stökigt och då behöver jag städa. Igår hade vi ett riktigt städflow hemma och när lägenheten var iordningställd betalades räkningar och sedan var liksom alla jobbiga saker som behövdes göras ur vägen.

När klockan ringde i morse klev jag upp utan att vilja somna om och kände mig redo för löpning. Förra veckan blev det ingen löpning alls för mig eftersom träningen helt uteblev i helgen. Därför kändes det skönt att kliva upp och ge sig ut på en tämligen lugn men ändå jobbig löprunda. Distansen slutade på 10 kilometer och jag körde igenom ett par backar i skogen för att få upp flåset rejält. I övrigt sprang jag i ett tempo som jag hade kunnat hålla för att springa längre och tiden slutade på 55 minuter. Jag tror att det börjar bli dags för att tänja gränserna och springa ett lite längre pass för mig snart. Jag ska suga lite på den karamellen.

20130528-094426.jpg

20130528-094422.jpg

Min lilla stad är allt bra fin. Jag glömmer bort det ibland.

20130528-094438.jpg

En dagens planka.

 

4 thoughts on “Tisdagslöpning

  1. Fina fina Vimmerby. Visst är det mysigt .Vi har många gånger önskat att det fanns en annan arbetsmarknad där för då hade vi gärna flyttat hem. Men tyvärr… jag skulle säkert få jobb men utvecklingsmöjligheter på sikt… svårt… och maken… näe, det skulle i princip vara omöjligt inom den bransch han jobbar. Sorgligt men sant. Men det är underbart att komma hem hem med jämna mellanrum. Så njut och uppskatta fina Vimseby!

    • Vimmerby är fint, men jag glömmer nog bort att riktigt uppskatta det mellan varven. Ibland önskar jag mig bort och då ser jag inte riktigt charmen här. För visst, arbetsmarknaden och mycket annat är väldigt begränsad och det gör att man inte riktigt kan utvecklas här. Eller ja, det beror givetvis på vad man arbetar med och vad man vill uppnå men karriärmöjligheterna är givetvis inte desamma som i en större stad. Men jag förstår att du uppskattar att komma hit mellan varven. Och vem vet, du kanske uppskattar det så mycket just för att du inte bor här 😉

      • Du har nog en poäng där – att jag uppskattar det så mycket för att jag inte bor där. För när jag var tonåring ville jag bara BORT BORT BORT! Så direkt efter januari drog jag till London. Men redan där insåg jag att det var helt okej så därför valde jag inte (som jag tänkt från början) ett Universitet lååångt bort utan det blev Linkan. Rätt skönt att kunna åka hem enkelt. Även om jag inte var hemma massor. Som tonåring och tiden efteråt kunde jag tycka att stan hade så mycket småstadsmentalitet, att det fanns alldeles för lite utbud, att man inte kunde vara som man ville, blablabla. Ja du hör, jag såg bara negativa saker. Inte idyllen, närheten till allt, enkelheten, naturen. Vi tillbringar ju hela somrarna i stugan mellan Vimmerby och Ankarsrum. Och det är få ställen jag njuter så mycket av. Så det är nog enklare att uppskatta när man är lite på avstånd. För mig passar det perfekt med en mellanstor stad. Jag har gjort några år i Stockholm men det var aldrig jag. Däremot passade det perfekt med Västerås, Linköping och Norrköping. Allt finns men det är inte gigantiska avstånd till allt. Oj vad långt detta blev. Kram!

  2. Åh vad härligt!
    Visst är det så, miljön omkring oss påverkar vårt sinne! Bra när man själv känner av det och fixart 😉
    Har du lyssnar på Innerstrenghtpod? Finns massor av bra intervjuer där, bla en om fengh shui!

Kommentera

