Mug cake till frukost: a little piece of heaven

God morgon sötnosar.

Att vara trött på torsdagar verkar ha blivit det nya svarta för mig. Alarmet var ställt för morgonpromenad men jag kände direkt nät klockan ringde att jag behövde sova. Och så blev det! Med tre träningspass i bagaget behövde kroppen lite lugn och ro och ikväll är det sista gången på yogakursen. Välbehövligt den här veckan, jag känner mig både irriterad och stressad. Jag behöver fokusera på rätt saker och vara i kroppen. Så här i slutet på terminen är det en utmaning vill jag lova.

Till frukost blev det idag, istället för Cillgurt, mug cake med chokladsmak innehållande hallon och blåbär. Ja men jag dör så gott! En frukost som inte tar lång tid att göra: mixa samman ingredienserna och två minuter pling, pling i mikron. Perfekt!

20130530-072443.jpg

3 thoughts on “Mug cake till frukost: a little piece of heaven

  1. Vad är det i den mer än hallon, blåbär och chokladsmak? Vad gör den så ”fluffig”? Blev så sugen på att prova…

Kommentera

