Stängt var det här!

Några dagar in i sommarsession vol 1. vågade jag idag på mig att prova mina smaljeans. Jag har sneglat på dem ett par gånger, men liksom inte riktigt känt mig redo. Jag har känt att mina mest använda jeans sitter bättre än tidigare och när jag inhandlade byxor i helgen kunde jag ha en lite mindre storlek. Ändå, de där byxorna i garderoben har liksom skrämt mig lite. Kanske för att jag inte riktigt vet hur jag skulle reagera om de skulle sitta sämre än innan jag körde igång med mitt vårfokus. Ni vet, man kan ju få för sig både det ena och det andra.

Idag kände jag att det var dags att prova. Jag behöver en måttstock inför de här fyra veckorna när jag ska försöka take it to the next level ytterligare lite. Det innebär att jag behöver veta hur byxorna sitter. Och tada! Andningen må vara något ansträngd, och jag vill inte sitta i dem hela dagen men de passar tillräckligt bra för att användas. Jag slog nästan en volt i lägenheten när jag insåg att knappen kunde knäppas. Vid sådana här tillfällen ska man klappa sig själv på axeln. Ni vet: I’m not there yet, but I’m closer than yesterday. I januari var det klippt omöjligt att få ihop byxorna så det känns som ett bra bevis på hårt arbete.

20130530-093752.jpgFör att få ihop mina 20 minuter till utmaningen #plankan2013 avverkade jag ett par minuter på jobbet. Jag misstänker att mina kollegor som befann sig i samma rum undrade vad jag höll på med. Inte nog med att jag lägger mig på golvet och gör plankan – jag tar kort på mig själv också. Den bjuder jag på! I helgen behöver jag avverka 8 minuter innan jag är i mål för den här veckan. Det ska nog inte vara några som helst problem.

20130530-093755.jpg

 

11 thoughts on “Stängt var det här!

  1. Heja dig! Vad underbart med smaljeans som går att stänga! Bra jobbat. Jag låter mina ligga i garderoben ett tag till men en dag så… 😉

    • Det är ju en sådan härlig känsla när man kan få på sig ett par jeans som verkligen inte har passat 🙂 Jag är stolt och nöjd! Dina smaljeans får vänta i garderoben ett tag 😉

  2. Ping: Minibloggawards – den gyllende svettdroppen | Veronica Jäderlund

  3. Grymt bra jobb min vän, är så imponerad av ditt FOKUS vecka ut och vecka in. Önskar jag hade åtminstone en gnutta av din disciplin och målmedvetenhet! Härligt med resultat. Och du, SNYGG teknik du fått till i plankan på sistone; me like! Puss!

  4. Ping: Minibloggawards – den gyllende svettdroppen | Skön puls

Kommentera

