Vill du träna med mig och andra träningsglada i sommar?

Ibland får jag idéer i mitt huvud. Små tankar föds och irrar omkring likt apor i djungeln. På sista tiden har det varit mycket av den varan. Idéer alltså. Kanske för att jag är lite galen. Eller bara för att jag är pånyttfödd och finner inspiration i det mesta för tillfället. Och ni vet, man ska smida medan järnet är varmt.

Ylva Sandström, Cecilia Stålhandske, Design Ylva Sandrström Jag gillar att träna på egen hand av många anledningar, men hur mycket jag än gillar det saknar jag ibland gemenskapen och peppen som uppstår när man tränar med andra. De workshops och träningsevents jag har varit på med Betty och andra träningsglada människor har gett mersmak. Att ge järnet tillsammans och peppa varandra när det tar emot kan då och då vara mycket utvecklande. Tillsammans med andra kan man tänja på sina gränser och våga kliva utanför sin comfort zone lite mer. Tidigare har jag varit lite feg och gärna kört mitt eget race för att jag har haft svårt att prestera ihop med andra. I vår har jag insett att det är roligt och utvecklande att få energi och inspiration av likasinnade. Att till exempel springa med Musslan i vår har varit ett stort kliv utanför min trygghetszon eftersom jag alltid har varit lite töntig och haft svårt att träna med någon jag gillar.

Därför kom jag på den formidabla idén att skapa en sommarutmaning, ett gemensamt upplägg för dem som är intresserade att få träningsglädje, pepp och boost av andra människor. Jag tänker mig: #sommarfighten2013.

Det innebär att vi samlas för utomhusträning en kväll i veckan under sommaren och tränar tillsammans. Jag kommer, tillsammans med andra deltagare, att hålla i upplägget. På agendan finns CrossFit-inspirerade moment, intervaller i backar och skog, tävlingar i lag, cirkelträning och annat smått och gott. Kroppen är till största del redskapet men vi kommer troligen att ha tillgång till visst material så som kettlebells, hopprep och gummiband.

Visst låter det roligt?

Bor du Vimmerby med omnejd får du gärna vara med och dela träningsglädje med oss i sommar. Det spelar ingen roll på vilken nivå du befinner dig på utan alla ska kunna delta efter sina förutsättningar. Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna, ung eller gammal, träningsfreak eller nybörjare. Tanken är att vi ska ha roligt, utmana varandra och njuta av den gemenskap som uppstår. Vid intresse skickar du ett mail till cecilia.stalhandske@hotmail.com. När jag vet lite mer kommer en Facebookgrupp att skapas där upplägg och mer detaljerad information kommer att finnas tillgänglig. Har du inte Facebook får du all nödvändig information via mail.

Sug på den karamellen. Jag hoppas att vi ses!

13 thoughts on “Vill du träna med mig och andra träningsglada i sommar?

  1. Åhh så kul! Vi har jätteroligt (och jobbigt) på cirkelträningen jag har här i trädgården. VI är mellan 10-13 stycken varje gång, 2-3 kvällar i veckan. Flest grannar, blandade åldrar och det är ett härligt sätt att umgås på! Förra fredagen träffades vi även efter passet på pizzerian för lite mer umgänge..

    • Jag vet ju att du har skrivit om att ni tränar i din trädgård 🙂 Och det verkar ju hur lyckat som helst. Jag hoppas att vi blir ett bra gäng så vi kan köra hårt tillsammans här under sommaren. Att träffas efter passet låter också himla roligt!

  2. Vad roligt, hoppas ni blir många. Jag hänger gärna på de gånger vi är i Frödinge och det passar. Har precis kört ett cirkelpass med grannar i lekparken. Så himla roligt.

    • Du är supervälkommen att hänga på de gånger du är i Frödinge. Och passar det inte med Sommarfighten så ska vi träna järnet 🙂 Det är ju faktiskt himla roligt att träna med andra. Mer av den varan!

  3. Jag har tänkt precis samma som du – försöka dra igång något hemma i LÅ i sommar. Frågan är bara om det skulle vara bu eller bä, dvs om det finns intresse… För jag håller med dig, det är sjukt kul att träna med andra! Funderar vidare lite…. 🙂

    • Gör det så åker jag ner om du kör det någon helg. Vore superkul.

      Önskar jag bodde i Vimmerby med omnejd också, skulle gärna haka på något.

    • Jag tänker att man får reka lite innan och se om intresse finns. Jag skickade ut en intresseanmälan till några facebookvänner som först och vi är redan en 12 st lr något som är intresserade. Så då tänkte jag att shoot, vi kör! Det går ju inte att veta om folk är intresserade eller inte så länge man inte frågar. Eller hur? När jag började reka lite i det här insåg jag att det fanns behov och intresse av detta koncept och då kan man lätt spinna vidare på det. Men Idamari här nedan är sugen, så det är bara att börja ta in intresseanmälningar nu 🙂 Kram vännen!

  4. Tror att det blir kanon! Och det ska bli så kul! Jag behöver verkligen pushas för att prestera har jag märkt på senaste tiden. Om inte det här får fart på fläsket vet jag inte! =)

Kommentera

